Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 6 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 8 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 8 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 9 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 9 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 9 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 10 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 10 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 10 ore în urmă
Ziua Mondială a Scriitorilor, marcată la Filiala „Nicolae Iorga” a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” - 12 ore în urmă
Elevii români, pe una dintre primele poziții în clasamentul internațional Timss 2023 la matematică.
Elevii români au înregistrat un progres remarcabil în clasamentul internațional Timss 2023 la matematică. Cu un scor de 542 de puncte, ei s-au clasat pe una dintre primele poziții în Uniunea Europeană, devansând țări cu tradiție în educație precum Suedia și Germania. În România, 9% dintre elevi se încadrează în categoria celor cu performanțe ridicate. Clasamentul general rămâne dominat de țările asiatice, cu Singapore și Coreea în frunte.
Evaluarea internațională Timss, care măsoară cunoștințele la matematică și științe ale elevilor din 58 de țări, a scos la iveală și alte aspecte interesante. În timp ce unele țări precum Statele Unite și Portugalia au înregistrat scăderi semnificative, Anglia și Polonia au făcut progrese notabile. În contrast, Franța, una dintre marile puteri economice ale Europei, se află la coada clasamentului european, cu doar 484 puncte. Țara se confruntă cu probleme serioase în educația matematică: 15% dintre elevii francezi nu stăpânesc competențele de bază, în timp ce doar 3% ating performanțe înalte.
Lăcrimioara ZOTA