Picturi semnate de Adrian Ghenie vor fi expuse, în premieră, la Muzeul Național Brukenthal - 1 oră în urmă
„Viața secretă a tablourilor (Cetatea de la Huszt)” – premieră la Teatrul Municipal Baia Mare - 13 ore în urmă
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare, a sărbătorit Ziua Internațională a Puzzle-ului - 14 ore în urmă
Nicoară Timiș – un secol de la naștere, un veac de tradiție păstrată - 15 ore în urmă
Locotenent-colonel SRI a delapidat aproape un milion de lei - 15 ore în urmă
Apel umanitar: Doi vârstnici din Baia Mare au nevoie de ajutor după ce focul le-a distrus locuința - 15 ore în urmă
Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” din Baia Mare continuă recrutările - 16 ore în urmă
La Spitalul Județean Baia Mare se suspendă programul de vizită pentru o perioadă - 16 ore în urmă
Alegeri locale parțiale la Ulmeni pe 4 mai 2025, după demisia fostului primar - 16 ore în urmă
Un început de an plin de ambiție pentru primarul Ion Sorin Timiș - 17 ore în urmă
Elevii români, pe una dintre primele poziții în clasamentul internațional Timss 2023 la matematică.
Elevii români au înregistrat un progres remarcabil în clasamentul internațional Timss 2023 la matematică. Cu un scor de 542 de puncte, ei s-au clasat pe una dintre primele poziții în Uniunea Europeană, devansând țări cu tradiție în educație precum Suedia și Germania. În România, 9% dintre elevi se încadrează în categoria celor cu performanțe ridicate. Clasamentul general rămâne dominat de țările asiatice, cu Singapore și Coreea în frunte.
Evaluarea internațională Timss, care măsoară cunoștințele la matematică și științe ale elevilor din 58 de țări, a scos la iveală și alte aspecte interesante. În timp ce unele țări precum Statele Unite și Portugalia au înregistrat scăderi semnificative, Anglia și Polonia au făcut progrese notabile. În contrast, Franța, una dintre marile puteri economice ale Europei, se află la coada clasamentului european, cu doar 484 puncte. Țara se confruntă cu probleme serioase în educația matematică: 15% dintre elevii francezi nu stăpânesc competențele de bază, în timp ce doar 3% ating performanțe înalte.
Lăcrimioara ZOTA