O poveste de iubire din 1829 s–a stins din ambiția președintelui american - 7 minute în urmă
Drumuri mai scurte pentru posesorii de Tesla din Maramureș – service complet la Cluj - 14 minute în urmă
10 aprilie 2001 – Când moartea provocată de medici a devenit o formă de compasiune - 26 minute în urmă
Festivalul Satelor Maramureșene – Paști în Maramureș va avea loc și în acest an la Sighetu Marmației - 9 ore în urmă
Fotbalul și ciorovăielile cu VAR-ul - 12 ore în urmă
Circulația auto va fi închisă temporar joi pe str. 1 Mai din Baia Mare - 12 ore în urmă
„Duminica la Florii”: Concert de pricesne la Mănăstirea Dealu Mare - 13 ore în urmă
Elevi ai Centrului de Educație Incluzivă și micuții de la Gradinița „Ion Creangă” au poposit la Muzeul Satului din Baia Mare - 13 ore în urmă
Lucacist calificat la etapa națională a Olimpiadei de Filosofie - 13 ore în urmă
Reținut după ce a furat o mașină, a lovit două autovehicule parcate și a agresat un bărbat. Nu are permis și era și băut - 14 ore în urmă
Istoria și Geografia riscă să devină materii opționale
Ministerul Educației din România a lansat recent în dezbatere publică proiectele de planuri-cadru pentru învățământul liceal, propunând modificări semnificative în structura și conținutul disciplinelor studiate de elevi. Printre cele mai controversate schimbări se numără eliminarea obligatorie a disciplinelor Istorie și Geografie din trunchiul comun pentru elevii de la filierele uman, real și tehnologic în clasele a XI-a și a XII-a. Aceste materii ar urma să fie studiate doar în cadrul curriculumului de specialitate, în funcție de opțiunile elevilor și deciziile școlilor.
Această propunere a stârnit reacții critice din partea cadrelor didactice, părinților și a altor actori implicați în educație. Mulți consideră că eliminarea obligatorie a acestor discipline esențiale riscă să afecteze formarea unei identități naționale solide și înțelegerea profundă a contextului istoric și geografic al țării. De asemenea, există temeri că această schimbare ar putea duce la o educație fragmentată, în care elevii nu beneficiază de o viziune integrată asupra lumii și a societății.
Ministrul Educației, Daniel David, a subliniat că planurile-cadru nu elimină complet aceste discipline, ci oferă școlilor și elevilor flexibilitatea de a le include în funcție de nevoile și interesele lor. El a menționat că decizia finală va fi luată în luna mai, după o consultare publică extinsă.
Cu toate acestea, criticii subliniază că, deși există posibilitatea ca școlile să opteze pentru includerea acestor materii, eliminarea lor din trunchiul comun ar putea duce la o scădere semnificativă a numărului de elevi care le studiază efectiv. Această situație ar putea avea consecințe pe termen lung asupra coeziunii sociale și culturale a societății românești.
În concluzie, propunerea Ministerului Educației de a modifica structura disciplinelor în învățământul liceal a generat un val de critici și îngrijorări. Este esențial ca procesul de consultare publică să fie unul transparent și să țină cont de opiniile exprimate de toți cei implicați, pentru a asigura o educație de calitate și relevantă pentru toți elevii din România.
Vasile Petrovan