Pensiile speciale sau fondurile UE? De ce România alege mereu greșit? - 7 minute în urmă
Flykick Baia Mare face înscrieri la cursurile de înot - 1 oră în urmă
Elevii Liceului Teoretic „Bogdan-Vodă” au aflat istoria și arborele genealogic al celor mai vechi familii din zona Vișeului - 2 ore în urmă
A început forajul primei sonde de exploatare a gazelor naturale în Marea Neagră - 3 ore în urmă
Jandarmii maramureșeni au stat la discuții cu peste 300 de copii în această lună - 3 ore în urmă
În Baia Sprie se deschide noul centru de grădinărit Serele Florisol - 4 ore în urmă
Credințe și obiceiuri din bătrâni despre mijlocul postului sau „miezul păresii” - 4 ore în urmă
Editorialul de miercuri: O copilărie în plin comunism (II) - 4 ore în urmă
Cu gândul la Euro U21 - 5 ore în urmă
Ora de vară 2025: Trenurile merg conform programului! - 6 ore în urmă
Manu Doru Aurel din Târgu Lăpuș, campion la Matematică și Informatică
În perioada 21-23 martie 2025, Cluj-Napoca a găzduit cea de-a XXXVII-a ediție a Concursului Național de Matematică și Informatică „Grigore Moisil”, un eveniment de prestigiu în domeniul educațional românesc. Organizat de Inspectoratul Școlar Județean Cluj, în parteneriat cu Ministerul Educației și Cercetării, Universitatea „Babeș-Bolyai” și alte instituții locale, concursul a reunit peste 250 de elevi talentați din întreaga țară.
Printre aceștia s-a remarcat Manu Doru Aurel, elev în clasa a V-a A la Liceul Teoretic „Petru Rareș” din Târgu Lăpuș, județul Maramureș. Sub îndrumarea profesorului Călin Micu, Doru Aurel a obținut locul 1 la secțiunea de matematică a concursului, demonstrând o înțelegere profundă și o pasiune deosebită pentru această disciplină.
Performanța sa la Cluj-Napoca vine după un alt succes notabil: obținerea celui mai mare punctaj la etapa județeană a Olimpiadei de Matematică și calificarea la etapa națională.
Concursul „Grigore Moisil” este recunoscut pentru nivelul său ridicat de dificultate și pentru rolul său în promovarea excelenței în matematică și informatică. Participarea și performanța elevilor la acest concurs reflectă atât talentul individual, cât și dedicarea profesorilor îndrumători și susținerea instituțiilor de învățământ.
Astfel de realizări subliniază importanța investiției în educație și a sprijinului acordat tinerelor talente, care reprezintă viitorul științei și tehnologiei în România.
Vasile Petrovan