Marioara Murărescu – o legendă vie a folclorului românesc - 2 minute în urmă
Reacția Elenei Lasconi la atacurile lui Călin Georgescu - 4 minute în urmă
Alertă epidemiologică: Creștere alarmantă a cazurilor de gripă și infecții respiratorii - 8 minute în urmă
Moștenirea artistică a lui Klein József rămâne o parte importantă a patrimoniului cultural - 12 minute în urmă
Creșterea reprezentării UDMR în Maramureș - 16 minute în urmă
Tersánszky Józsi Jenő: băimăreanul care a refuzat să fie banal - 1 oră în urmă
Mănăstirea Moisei se pregătește de hramul de iarnă - 4 ore în urmă
La Biblioteca Județeană Baia Mare a avut loc o altă întâlnire din seria de conferințe „Provocările gândirii – incursiune în cunoașterea omului”, susținute de Marcel Mureșan - 5 ore în urmă
Povestea scrisului – o călătorie prin timp la Școala Gimnazială Baia-Sprie - 5 ore în urmă
Activitate de conștientizare la Școala „Ioan Mihalyi de Apșa” - 5 ore în urmă
Pavel Ciurea, elevul de 18 ani, considerat cel mai bun din lume la matematică
Pavel Ciurea, tânărul de 18 ani al cărui nume a devenit sinonim cu excelența în matematică la nivel internațional, este bun, nu doar la capitolul matematică, abordând orice alt subiect și domeniu pe care ajungi să-l discuți cu el. Elevul Ciurea este în clasa a XII-a la un liceu privat din București, după ce școala primară și gimnaziul le-a urmat în sistemul public de învățământ. Pavel s-a remarcat încă din perioada în care era în gimanziu prin abilitățile sale remarcabile în matematică. Ceea ce pentru mulți este o materie dificilă, pentru tânăr este o pasiune. Obținerea a două medalii de aur la IMO l-a așezat printre elitele mondiale, făcând din el un simbol al succesului românesc în educația de top. Ajuns în clasa a XII-a, Pavel Ciurea își dorește ca matematica să fie predată într-o formă atrăgătoare și accesibilă, astfel încât și cei care nu sunt olimpici să o poată aprecia. El consideră că orice elev are potențialul de a excela dacă are parte de răbdare. Dincolo de pasiunea pentru matematică, românul subliniază importanța muncii și educației de calitate în formarea tinerilor.
Participarea la olimpiadele internaționale de matematică i-a adus lui Pavel nu doar medalii, ci și o perspectivă unică asupra modului în care matematica ar trebui predată. „Matematica ar trebui predată ca o poveste, nu ca un set de formule pe care elevii să le memoreze. Esențial este să dezvoltăm gândirea logică a elevilor, ceea ce îi va ajuta în viață, indiferent de cariera pe care o vor alege”, a afirmat el.
Lăcrimioara ZOTA