Canonul cel Mare la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 5 secunde în urmă
Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 6 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 7 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 8 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 9 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 9 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 9 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 9 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 9 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 10 ore în urmă
Predare în regim simultan pentru anul școlar 2024-2025
Ministerul Educației, prin ordinul publicat în Monitorul Oficial în ianuarie 2024, stabilește modul prin care se va putea organiza învățământul simultan, prin comasare de clase.
Conform metodologiei, condiția care se impune este ca numărul total de elevi să fie cu mai mult de doi beneficiari sub efectul minim prevăzut pentru constituirea unei clase de sine stătătoare, potrivit edupedu.ro.
„Organizarea unei singure formațiuni de studiu pentru toate clasele de la învățământul primar, respectiv toate clasele de la învățământul gimnazial, cu excepția clasei a VIII a, se poate face numai in situația în care numarul de elevi este cu cel puțin 2 beneficiari sub efectul minim, prevăzut pentru constituirea unei clase.
Legea învățământului preuniversitar prevede că o clasă trebuie să cuprinda, în medie 16 elevi la învățământul primar, cel puțin 10 elevi și cel mult 22.
Pentru învățământul gimnazial, clasa cuprinde în medie, 18 elevi dar nu mai puțini de 10 și cel mult 26.
Dezavantaje ale învățământului simultan
. nu există lucrări metodice de specialitate
. profesorii nu sunt special pregătiți pentru învățământul simultan
. profesorii tineri nu au experiență
. profesorul poate preda sincronic, prezentând teme asemănătoare în mod unitar și adaptează cerințele de lucru particularităților disciplinei și de vârstă ale copilului.
La constituirea claselor în regim simultan se va avea în vedere, asigurarea finanțării de bază, luând în calcul coeficienți de corecție dependenți de
. numărul mic de elevi în unitatea administrativ-teritorială
. Izolarea lingvistică și geografică
. severitatea dezavantajelor
. predarea în limba minorităților naționale
. alți factori.
Desfășurarea procesului de învățământ de la clasele în regim simultan se va asigura de cadre didactice calificate.
Lacrimioara ZOTA