Beneficiile mierii poliflore pentru echilibrul hormonal și susținerea vitalității bărbaților - 15 minute în urmă
Marioara Murărescu – o legendă vie a folclorului românesc - 1 oră în urmă
Reacția Elenei Lasconi la atacurile lui Călin Georgescu - 1 oră în urmă
Alertă epidemiologică: Creștere alarmantă a cazurilor de gripă și infecții respiratorii - 1 oră în urmă
Moștenirea artistică a lui Klein József rămâne o parte importantă a patrimoniului cultural - 1 oră în urmă
Creșterea reprezentării UDMR în Maramureș - 1 oră în urmă
Tersánszky Józsi Jenő: băimăreanul care a refuzat să fie banal - 2 ore în urmă
Mănăstirea Moisei se pregătește de hramul de iarnă - 6 ore în urmă
La Biblioteca Județeană Baia Mare a avut loc o altă întâlnire din seria de conferințe „Provocările gândirii – incursiune în cunoașterea omului”, susținute de Marcel Mureșan - 6 ore în urmă
Povestea scrisului – o călătorie prin timp la Școala Gimnazială Baia-Sprie - 6 ore în urmă
Predare în regim simultan pentru anul școlar 2024-2025
Ministerul Educației, prin ordinul publicat în Monitorul Oficial în ianuarie 2024, stabilește modul prin care se va putea organiza învățământul simultan, prin comasare de clase.
Conform metodologiei, condiția care se impune este ca numărul total de elevi să fie cu mai mult de doi beneficiari sub efectul minim prevăzut pentru constituirea unei clase de sine stătătoare, potrivit edupedu.ro.
„Organizarea unei singure formațiuni de studiu pentru toate clasele de la învățământul primar, respectiv toate clasele de la învățământul gimnazial, cu excepția clasei a VIII a, se poate face numai in situația în care numarul de elevi este cu cel puțin 2 beneficiari sub efectul minim, prevăzut pentru constituirea unei clase.
Legea învățământului preuniversitar prevede că o clasă trebuie să cuprinda, în medie 16 elevi la învățământul primar, cel puțin 10 elevi și cel mult 22.
Pentru învățământul gimnazial, clasa cuprinde în medie, 18 elevi dar nu mai puțini de 10 și cel mult 26.
Dezavantaje ale învățământului simultan
. nu există lucrări metodice de specialitate
. profesorii nu sunt special pregătiți pentru învățământul simultan
. profesorii tineri nu au experiență
. profesorul poate preda sincronic, prezentând teme asemănătoare în mod unitar și adaptează cerințele de lucru particularităților disciplinei și de vârstă ale copilului.
La constituirea claselor în regim simultan se va avea în vedere, asigurarea finanțării de bază, luând în calcul coeficienți de corecție dependenți de
. numărul mic de elevi în unitatea administrativ-teritorială
. Izolarea lingvistică și geografică
. severitatea dezavantajelor
. predarea în limba minorităților naționale
. alți factori.
Desfășurarea procesului de învățământ de la clasele în regim simultan se va asigura de cadre didactice calificate.
Lacrimioara ZOTA