Alocațiile de stat pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2025 - 6 ore în urmă
Mulți turiști au ales să petreacă Crăciunul la pensiunile din Maramureș - 7 ore în urmă
Programul ierarhilor maramureșeni, duminică, 29 decembrie - 11 ore în urmă
Se fac înscrieri la Raliul Zăpezii, aflat la cea de-a XV a ediție - 12 ore în urmă
Patinoarul, distracția copiilor aflați în vacanță - 12 ore în urmă
Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 16 ore în urmă
Călătoria lui Anton Joseph la Nürnberg pe vremea COVIDULUI-19 – proză scurtă de Marian Ilea - 16 ore în urmă
Ce putem face cu mâncarea care ne-a rămas după Masa de Crăciun - 17 ore în urmă
Elevii Ansamblului „Flori de Maramureș”, participanți ai Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă „Marmația” - 17 ore în urmă
Tinerii parohiei Dumbrăvița duc tradiția mai departe; Au colindat întreg satul, aducând bucurie și lumină prin scenetele tradiționale „Irod” și „Irodaş” - 1 zi în urmă
Predare în regim simultan pentru anul școlar 2024-2025
Ministerul Educației, prin ordinul publicat în Monitorul Oficial în ianuarie 2024, stabilește modul prin care se va putea organiza învățământul simultan, prin comasare de clase.
Conform metodologiei, condiția care se impune este ca numărul total de elevi să fie cu mai mult de doi beneficiari sub efectul minim prevăzut pentru constituirea unei clase de sine stătătoare, potrivit edupedu.ro.
„Organizarea unei singure formațiuni de studiu pentru toate clasele de la învățământul primar, respectiv toate clasele de la învățământul gimnazial, cu excepția clasei a VIII a, se poate face numai in situația în care numarul de elevi este cu cel puțin 2 beneficiari sub efectul minim, prevăzut pentru constituirea unei clase.
Legea învățământului preuniversitar prevede că o clasă trebuie să cuprinda, în medie 16 elevi la învățământul primar, cel puțin 10 elevi și cel mult 22.
Pentru învățământul gimnazial, clasa cuprinde în medie, 18 elevi dar nu mai puțini de 10 și cel mult 26.
Dezavantaje ale învățământului simultan
. nu există lucrări metodice de specialitate
. profesorii nu sunt special pregătiți pentru învățământul simultan
. profesorii tineri nu au experiență
. profesorul poate preda sincronic, prezentând teme asemănătoare în mod unitar și adaptează cerințele de lucru particularităților disciplinei și de vârstă ale copilului.
La constituirea claselor în regim simultan se va avea în vedere, asigurarea finanțării de bază, luând în calcul coeficienți de corecție dependenți de
. numărul mic de elevi în unitatea administrativ-teritorială
. Izolarea lingvistică și geografică
. severitatea dezavantajelor
. predarea în limba minorităților naționale
. alți factori.
Desfășurarea procesului de învățământ de la clasele în regim simultan se va asigura de cadre didactice calificate.
Lacrimioara ZOTA