Întreruperi de curent programate în Maramureșul istoric - 28 minute în urmă
Canonul cel Mare la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 1 oră în urmă
Vasile Igna: O viață dedicată literaturii și culturii române - 2 ore în urmă
Aproape 400 de copii s-au înscris la expoziția-concurs „Flori cu șnur de mărțișor” din Vișeu de Sus - 2 ore în urmă
Voce puternică și carismă: Andrea Muj, maramureșeanca născută în Franța, a strălucit pe scena X Factor - 2 ore în urmă
Haos la Spitalul Județean Baia Mare - 2 ore în urmă
Elevii Colegiului de Arte Baia Mare vor participa la un workshop susținut de un profesor de la Universitatea din Salamanca, Spania - 3 ore în urmă
Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 15 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 17 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 17 ore în urmă
”Programul de educație media”: Două unități de învățământ din Maramureș vor funcționa ca școli-pilot-media
”Programul de educație media”, implementat în cadrul unui parteneriat dintre Ministerul Educației și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI), este un demers strategic centrat pe introducerea, în activitatea curentă a profesorilor și elevilor de liceu, concepte de educație media (media literacy).
Obiectivul programului este ca, până în 2030, cel puțin 30% (175.000) dintre elevii de liceu să înțeleagă rolul media într-o societate democratică, să distingă faptele de dezinformare, să deconstruiască mesajele media și să interacționeze responsabil cu social media.
Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Maramureș, în județul nostru vor funcționa ca școli-pilot-media, începând cu semestrul al doilea al anului școlar 2020-2021, două unități de învățământ: Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare (foto) și Colegiul Național „Dragoș Vodă” Sighetu Marmației.
Rezultatele imediate, prevăzute prin proiect, sunt:
- Un model de dezvoltare personală continuă, dezvoltat până în 2023, care va facilita profesorilor formați includerea de elemente de educație media în procesul de predare-învățare, ca parte a activității curente, în cadrul disciplinei/disciplinelor.
- 600 de profesori de limba și literatura română formați, respectiv 48.000 de elevi care și-au dezvoltat abilitățile necesare pentru a fi cetățeni informați, capabili să interacționeze critic și responsabil cu media, cu imunitate la efectele dezinformării.
- Un program de formare acreditat pentru profesorii de limba și literatura română și discipline conexe care predau în unități de învățământ liceal, formați în 3 etape: 250 profesori în anul 2021, 200 de profesori în anul 2022, 150 profesori în anul 2023.
- Un set de mecanisme post-formare și de suport, care include mentorat și îndrumare, observație la clasă din partea formatorilor și profesorilor-mentori, observație și consultare cu profesorii din comunitatea de educație media etc.
- O platformă online pentru profesori și elevi, care include funcții de formare, post-instruire și monitorizare/evaluare, pentru ca profesorii să își prezinte activitățile, să se conecteze și să primească feedback, precum și să acceseze resurse.
- Un sistem de monitorizare și evaluare (instrumente, metode etc.), aplicat profesorilor și elevilor participanți în program.
- Un grup profesoral care deține competențele necesare predării educației media și utilizării mass-media în procesul de predare-învățare-evaluare.
- Un grup profesoral care deține competențele și profilul necesare pentru a desfășura activități în domeniul educației media, în calitate de trainer/profesori-mentori/facilitatori.
- Competență transversală educație media (media literacy), dezvoltată în cadrul intervenției educaționale și integrate în programele școlare la nivel liceal.