Simpozionul „Mihai Eminescu și vocația enciclopedismului”, la Biblioteca „Petre Dulfu” - 3 ore în urmă
Personalități maramureșene de ieri și de azi, născute în luna ianuarie-TEREZIA FILIP - 4 ore în urmă
Fără vize pentru SUA, din 31 martie 2025 - 15 ore în urmă
Marea aliniere a planetelor, fenomen astronomic rar la începutul anului 2025 - 15 ore în urmă
Huberta – proză scurtă de Marian Ilea (I) - 1 zi în urmă
Încă o zi liberă pentru bugetari, în 2025 - 1 zi în urmă
Duminică seară, de vizionat „Pictorul de pancarte” de Marian Ilea, la Teatrul Ararat - 1 zi în urmă
Artistul Paul Surugiu (Fuego) va concerta la începutul primăverii, la Baia Mare - 2 zile în urmă
Activitate a elevilor Liceului „Emil Racoviță,” dedicată marelui poet Mihai Eminescu - 2 zile în urmă
O nouă acțiune de căutare-salvare a Salvamont Maramureș - 2 zile în urmă
România, printre ţările UE cu cei mai mulţi elevi repartizaţi unui singur profesor
Numărul mediu de elevi repartizaţi unui singur învăţător sau profesor din ciclul primar, secundar sau gimnazial era în Uniunea Europeană de 12,3 elevi în 2020, cel mai mare raport fiind în Ţările de Jos (16,5 elevi la un profesor), Franţa (14,9) şi România (14,3 elevi la un profesor), arată datele publicate miercuri de Eurostat cu ocazia Zilei Internaţionale a Educaţiei.
La polul opus, în Luxemburg sunt repartizaţi 7,1 elevi la un profesor, în timp ce în Grecia sunt 8,5 elevi la un profesor, iar în Malta 8,8 elevi la un profesor.
În total, în anul 2020 erau 5,2 milioane de învăţători sau profesori angajaţi în învăţământul primar, secundar sau gimnazial din Uniunea Europeană. Pe categorii de vârstă, 388.000 de profesori aveau mai puţin de 30 de ani în toate cele trei cicluri de învăţământ (7% din totalul forţei de muncă din învăţământ), în timp ce două milioane de profesori aveau o vârstă de cel puţin 50 de ani (39% din totalul forţei de muncă din învăţământ).
Femeile reprezintă majoritatea forţei de muncă în învăţământ, în anul 2020 aproximativ 73% din învăţătorii sau profesorii din ciclul primar, secundar sau gimnazial erau femei (3,8 milioane de persoane dintr-un total de 5,2 milioane).
În cazul profesorilor bărbaţi cu vârsta de peste 50 de ani, aproape jumătate dintre ei (47%) erau angajaţi în învăţământul gimnazial. În schimb, mai puţin de o cincime (17%) din profesorii cu vârsta de peste 50 de ani lucrau în ciclul primar.
În cazul profesoarelor cu vârsta de peste 50 de ani, repartiţia este mai echilibrată: 40% lucrau în ciclul primar, 32% în ciclul secundar şi 28% în ciclul gimnazial, potrivit Agerpres.