Beneficiile mierii poliflore pentru echilibrul hormonal și susținerea vitalității bărbaților - 4 ore în urmă
Marioara Murărescu – o legendă vie a folclorului românesc - 5 ore în urmă
Reacția Elenei Lasconi la atacurile lui Călin Georgescu - 5 ore în urmă
Alertă epidemiologică: Creștere alarmantă a cazurilor de gripă și infecții respiratorii - 5 ore în urmă
Moștenirea artistică a lui Klein József rămâne o parte importantă a patrimoniului cultural - 5 ore în urmă
Creșterea reprezentării UDMR în Maramureș - 6 ore în urmă
Tersánszky Józsi Jenő: băimăreanul care a refuzat să fie banal - 6 ore în urmă
Mănăstirea Moisei se pregătește de hramul de iarnă - 10 ore în urmă
La Biblioteca Județeană Baia Mare a avut loc o altă întâlnire din seria de conferințe „Provocările gândirii – incursiune în cunoașterea omului”, susținute de Marcel Mureșan - 10 ore în urmă
Povestea scrisului – o călătorie prin timp la Școala Gimnazială Baia-Sprie - 10 ore în urmă
Școala în timp de pandemie: Se caută, în Maramureș, soluții pentru reducerea riscului de abandon școlar în zonele defavorizate din județ (FOTO)
Pandemia COVID-19 a dat peste cap modul clasic de învățare în întreaga lume. Mutarea cursurilor în sistemul online nu este un lucru fezabil acolo în zonele defavorizate. În comunități de acest fel, riscul de abandon școlar este unul deosebit de ridicat. În acest context, s-au căutat soluții, în ultima vreme, în Maramureș.
# Șomcuta Mare
Preșcolarilor și elevilor de la Școala Gimnazială Nr. 2 Șomcuta Mare, structură a Liceului Teoretic „Ioan Buteanu” din localitate, li s-au distribuit în data de 12 noiembrie 2020, materiale de lucru de către cadrele didactice, cu sprijinul mediatorului școlar.
# Baia Mare, Craica și Pirită
Reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Maramureș s-au deplasat în comunitatea Craica din Baia Mare, au sortat fișe de lucru la Centrul „Caritas”, au proiectat activități comune împreună cu voluntarii de la Fundația „Somaschi”. Preșcolarii de pe Pirită beneficiază de sprijin în învățare prin activități educaționale desfășurate în comunitate, au explicat reprezentanții ISJ Maramureș. Educatoarea de la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 8 Baia Mare și inspectorul pentru educație timpurie au citit copiilor din comunitate povestea „Omida mâncăcioasă”, de Eric Carle. Fiecare preșcolar a primit, din partea Asociației „OvidiuRo”, cartea cu această poveste.
# Sarasău și Remeți
Dascăli de la Școala Gimnazială Sarasău – învățătoare, directorul școlii -, împreună cu inspectorul școlar pentru istorie și discipline socio-umane au lucrat cu preșcolarii și elevii de pe Ulița Pădurii în 13 noiembrie 2020, folosind fișe de lucru și auxiliare didactice. Copiii din comuna Remeți – „Surdic”, „Mociar”, „Carieră”, „Piatra 2” – continuă învățarea cu învățătoarea și cu profesorul de limba ucraineană, care au identificat soluții în acest sens și îi vizitează în comunitate. Prin grija sponsorilor, preșcolarii și elevii au primit pachete cu rechizite școlare. În activitățile de susținere s-au implicat, alături de cadrele didactice, voluntari de la Clubul „Interact”, Asociația „Traista cu bunătăți” și Cercul „Gemina” din cadrul Colegiului Național „Dragoș Vodă” Sighetu Marmației.
# În loc de epilog
“Nici vremea, nici vremurile nu ne împiedică să fim empatici, conștienți că problemele reale ale societății sunt și problemele școlii. Căutăm soluții pentru continuarea învățării, prin aplicarea planului de intervenție personalizată. Educația continuă!”, au arătat reprezentanții ISJ Maramureș. Situații și cazuri sunt în tot județul. Este clar că educația bate pasul pe loc în unele comunități locale, în lipsa dispozitivelor și a învățării face-to-face. Rămâne de văzut dacă și în ce mod vor fi găsite soluțiile potrivite. Vom reveni cu privire la acest subiect!
C.Ț.
Credit foto – ISJ Maramureș