Share
Școala online – ce spun cadre didactice și părinți din Maramureș despre acest tip de predare

Școala online – ce spun cadre didactice și părinți din Maramureș despre acest tip de predare

În această perioadă, un număr uriaș de școli din Maramureș desfășoară cursurile strict în mediul online. Mai exact, 116 unități de învățământ (școli cu personalitate juridică și structuri arondate) sunt în Scenariul 3 (S3, roșu), motivul fiind dat de situația epidemiologică, potrivit Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Maramureș. 

Acest tip de predare a stârnit în ultimele luni numeroase reacții atât din partea cadrelor didactice, cât și din partea elevilor și părinților. Mai exact, unele cadre didactice sunt pro cursuri online, iar altele nu. Părinții se plâng că cei mici pretrec prea mult timp în fața ecranului și, în plus, ei nu pot să stea mereu acasă, fiind nevoiți să muncească. La mijloc se află preșcolarii și elevii. Unii se bucură că stau acasă, în timp ce altora le place la școală alături de colegi și prefesori.

DirectMM a luat legătura cu câteva persoane implicate în această situație, iar mai jos puteți citi opiniile lor.

„Din păcate, condițiile sanitare ne impun să revenim la predarea online. Cei mai mulți dintre noi ne-am bucurat în septembrie de faptul că revenim într-un fel la normalitate prin învățarea față în față cu cei mici. Atunci când vorbesc despre copii îmi străfulge în minte imaginea purității, nevinovăției, frumuseții divine. E trist că aceste daruri primite de la Dumnezeu ar putea rămâne amprentat negativ de această pandemie. Ei au nevoie de profesorul din fața lor, de îndrumarea continuă a acestuia, de sensibilitate transmisă și simțită.

Cum facem aceste lucruri online? Între noi se interpune un ecran, profesorii clar trebuie să se reinventeze de dragul copiilor și apoi din datorie față de o generație de elevi care nu se vrea pierdută. De asemenea, părinții trebuie să renunțe definitiv la preconcepția că doar școala e cea care educă și, nu în cele din urmă, acești copii ai zilelor noastre poate sunt atât de speciali și de puternici încât nu numai că pot purta asemenea poveri, dar pot ieși chiar câștigați. Acum ni se pare că e ceva care ne depășește, dar nimic nu poate fi mai puternic decât sacrul și divinul din noi care se tot cere să fie descoperit și pus la treabă. Așadar, eu zic, trebuie să învățăm cu toții să ne descoperim și să nu rămânem blocați în evenimente”, spune o educatoare.

„Școala online este momentan o soluție, aceasta e realitatea. Prefer așa decât să îmi pun copilul în pericol. Având în vedere că nu mai sunt locuri în spitale, nu cred că putem nega un fapt evident. Și credeți-mă că și învățarea online se poate face foarte bine dacă profesorul este implicat, are cunoștințele necesare și dă dovadă de creativitate. Dacă nu știați, sau poate da, una dintre competențele cheie formulate de Uniunea Europeana pe care elevii ar trebui să le dobândească la finalul unui ciclu de învățare e competența digitală, iar alta este aceea de a învăța să învețe. Sunt competențele viitorului.

Îi putem ajuta și de la distanță dacă vrem, sunt atâtea metode. Eu nu am pierdut vremea din martie încolo și mi-am făcut temele, am învățat tot ce s-a putut despre educația online ca să nu mă ia pe nepregătite. E momentul în care copiii pot învăța să cerceteze, să caute resurse, să se joace, să facă proiecte mai simple sau mai complexe. Nu trebuie să stea tot timpul în fața unui ecran, le putem da sarcini diferite. Puneți-i să meargă în natură, să culeagă frunze, să își aleagă un fruct preferat, să vi-l prezinte, să picteze un peisaj de toamnă așa cum îl văd ei și să îl arate colegilor, să vă citească din cartea preferată. Dacă există implicare și din partea părinților cu atât mai bine. În loc să ne tot plângem și să vedem doar o cale, mai bine am fi mai deschiși și am invăța să ne adaptăm, căutând soluții. Doar așa putem progresa”, a declarat un alt cadru didactic băimărean.

„Noi în principiu ne descurcăm, dar clar că e mai greu decât la școală, pentru noi nu putem ține locul învățătoarei. Până acuma a fost destul de bine, dar urmează greul, pentru că la clasa I învață literele mici de mână.Iar din punct de vedere al socializării copiilor clar că nu e bine că se face online”, este de părere o mămică.

„Nu suntem de acord cu școala online. Nu e bine să ținem copiii atât de mult la un ecran, în primul rând, iar în al doilea rând, nu pricep atât de bine ca și când ar fi la școală. Ne descurcăm foarte greu și cu munca, nu putem să ne ocupă atât de bine de copil acasă pe cât ar trebui. Desigur, sunt și părinți care sunt mulțumiți așa și se bucură că-i știu pe copii în siguranță acasă. Sperăm să vină și vremuri mai bune”, precizează un alt părinte din județ.

L.C.H.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu