Ursula von der Leyen are un plan „strălucit” - 1 oră în urmă
Muzeul Maramureșan din Sighet organizează o nouă ediție a expoziției caritabile ”Mărțișor. Tradiție și simbol” - 1 oră în urmă
Ziua Sfântului Tricolor Românesc - 2 ore în urmă
Liceul Tehnologic „Grigore C. Moisil” găzduiește primul curs de consiliere și orientare - 2 ore în urmă
Lansare de carte la Baia Mare: Profesorul Gheorghe Glodeanu aduce în prim-plan evoluția jurnalului intim în literatura română - 2 ore în urmă
Atenționare: Fraudele online vizează clienții Kaufland - 2 ore în urmă
Palmaresul Festivalului-Concurs de Poezie Populară de Dragoste din Târgu Lăpuș - 3 ore în urmă
Vasile Bordea din Bogdan Vodă, premiul I la secțiunea Creație literară în cadrul Festivalului-Concurs Interjudețean „Cap de primăvară, talente din școală” - 3 ore în urmă
Mara Popov, 4 de DA la X Factor; Tânăra băimăreancă a avut o prestație superbă - 4 ore în urmă
Casiana Bordea din Bogdan Vodă a obținut premiul I la Festivalul-Concurs Interjudețean „Cap de primăvară, talente din școală” - 15 ore în urmă
Sorin Cîmpeanu: Devine o problemă de securitate naţională modul în care gestionăm sistemul educaţiei
Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a atras, marţi, atenţia asupra pierderilor şi dezechilibrelor din învăţământ, arătând că devine o problemă de securitate naţională modul în care se va reuşi gestionarea sistemului educaţiei.
„Pierderile sunt foarte diferite de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, de la o clasă la alta şi ştim cu toţii, şi de la un elev la altul în funcţie de nivelul lui de pregătire, de acces la informaţie, la tehnologie şi foarte multe alte lucruri. Dezechilibrele erau foarte mari în România, le ştim cu toţii. (…) Devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională modul în care vom reuşi să gestionăm sistemul educaţiei”, a spus Cîmpeanu, potrivit Agerpres, într-o conferinţă organizată în cadrul Campaniei naţionale „Vaccinare şi testare pentru învăţare”.
Potrivit acestuia, rata de părăsire timpurie a şcolii situează România pe ultimele locuri din Europa.
„Rata de părăsire timpurile a şcolii ne situează pe ultimele locuri din Europa şi mai avem o specificitate asupra cărora s-au aplecat mai puţin, anume diferenţele foarte mari dintre urban şi rural. Dacă în ţările membre OECD media este între 10 şi 11%, cu 10% rată de părăsire în urban, 11% în rural, (…) în România suntem între 5% în urban şi 25% în rural. Deci o altă specificitate despre care nu vorbim prea des. Aceste lucruri se acutizează. Aceste lucruri (…) au fost acutizate. După ce că aveam diferenţe mari, pandemia a accentuat şi mai mult aceste diferenţe. E momentul să ne trezim cumva, că dacă nu ne trezim pandemia ar putea să însemne ceea ce nu ne dorim niciunul dintre noi: o lovitură de graţie dată unui sistem de educaţie şi aşa suferind”, a mai afirmat Cîmpeanu.