Simpozionul „Mihai Eminescu și vocația enciclopedismului”, la Biblioteca „Petre Dulfu” - 2 ore în urmă
Personalități maramureșene de ieri și de azi, născute în luna ianuarie-TEREZIA FILIP - 3 ore în urmă
Fără vize pentru SUA, din 31 martie 2025 - 14 ore în urmă
Marea aliniere a planetelor, fenomen astronomic rar la începutul anului 2025 - 14 ore în urmă
Huberta – proză scurtă de Marian Ilea (I) - în urmă
Încă o zi liberă pentru bugetari, în 2025 - 1 zi în urmă
Duminică seară, de vizionat „Pictorul de pancarte” de Marian Ilea, la Teatrul Ararat - 1 zi în urmă
Artistul Paul Surugiu (Fuego) va concerta la începutul primăverii, la Baia Mare - 2 zile în urmă
Activitate a elevilor Liceului „Emil Racoviță,” dedicată marelui poet Mihai Eminescu - 2 zile în urmă
O nouă acțiune de căutare-salvare a Salvamont Maramureș - 2 zile în urmă
Sorin Cîmpeanu: Devine o problemă de securitate naţională modul în care gestionăm sistemul educaţiei
Ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a atras, marţi, atenţia asupra pierderilor şi dezechilibrelor din învăţământ, arătând că devine o problemă de securitate naţională modul în care se va reuşi gestionarea sistemului educaţiei.
„Pierderile sunt foarte diferite de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, de la o clasă la alta şi ştim cu toţii, şi de la un elev la altul în funcţie de nivelul lui de pregătire, de acces la informaţie, la tehnologie şi foarte multe alte lucruri. Dezechilibrele erau foarte mari în România, le ştim cu toţii. (…) Devine o problemă nu de importanţă naţională, ci de securitate naţională modul în care vom reuşi să gestionăm sistemul educaţiei”, a spus Cîmpeanu, potrivit Agerpres, într-o conferinţă organizată în cadrul Campaniei naţionale „Vaccinare şi testare pentru învăţare”.
Potrivit acestuia, rata de părăsire timpurie a şcolii situează România pe ultimele locuri din Europa.
„Rata de părăsire timpurile a şcolii ne situează pe ultimele locuri din Europa şi mai avem o specificitate asupra cărora s-au aplecat mai puţin, anume diferenţele foarte mari dintre urban şi rural. Dacă în ţările membre OECD media este între 10 şi 11%, cu 10% rată de părăsire în urban, 11% în rural, (…) în România suntem între 5% în urban şi 25% în rural. Deci o altă specificitate despre care nu vorbim prea des. Aceste lucruri se acutizează. Aceste lucruri (…) au fost acutizate. După ce că aveam diferenţe mari, pandemia a accentuat şi mai mult aceste diferenţe. E momentul să ne trezim cumva, că dacă nu ne trezim pandemia ar putea să însemne ceea ce nu ne dorim niciunul dintre noi: o lovitură de graţie dată unui sistem de educaţie şi aşa suferind”, a mai afirmat Cîmpeanu.