Între loialitate declarativă și flirturi cu ieșirea din UE - 2 ore în urmă
Casa din Piața Gorki – proză de Marian Ilea (XIII) - 2 ore în urmă
În Berbești se organiează „Jocul satului”; Aida Lihet, Dorin Filip și Frații Chindriș vor face voie bună - 3 ore în urmă
Jandarmii montani intervin preventiv la stână - 4 ore în urmă
În Sighetu Marmației va avea loc pelerinajul anual la Cimitirul Săracilor - 4 ore în urmă
Curtea Supremă a decis, anularea anulării - 5 ore în urmă
26 aprilie 2025: 39 de ani de la tragedia de la Cernobîl - 6 ore în urmă
Sute de credincioși au participat la hramul mic al Mănăstirii Rohia - 6 ore în urmă
Daniel Leș, la ceas aniversar - 6 ore în urmă
Prognoza Meteo - 6 ore în urmă
„Luminația” umple buzunarele florăreselor
Anual, la fiecare început de noiembrie, florăresele își rotunjesc veniturile din vânzarea crizantemelor. Comercianții se pregătesc cu o săptămână înainte, pentru această sărbătoare. Crizantemele sunt florile cele mai căutate, fiind rezistente la frig și cu o simbolistică legată de amintire și omagiu. Ele devin vedetele piețelor. Pe lângă acestea, florăresele umplu mesele cu lumânări, candele și cununi de flori. Însă, predominante sunt crizantemele în ghiveci, care oferă cumpărătorilor și trecătorilor un spectacol de culori: alb, galben, ruginiu, portocaliu și violet. Aranjate în șiruri lungi, prețul lor diferă în funcție de mărimea ghivecelor: de la 15 lei și până la 35 de lei. Florăresele se gândesc la toate categoriile de cumpărători, oferind și crizanteme la bucată.
La fel ca în toți anii, florile sunt din abundență iar clienții nu sunt niciodată suficienți, pentru mulțumirea comericiantelor. Dar cererea crescută din această perioadă le aduce venituri consistente. Florăresele au câteva perioade din an când vânzările ating vârfuri: 1 și 8 martie, Valentines day, Dragobete, începerea unui nou an școlar. Astfel, cele câteva zile devin esențiale pentru veniturile lor.
Lăcrimioara ZOTA