Evenimentul „Calea spre vindecare – Identifică și Depășește Blocajele din Viața Ta” va avea loc în Baia Mare - 24 minute în urmă
Diana Șoșoacă, candidatură respinsă: între contestare și spectacol politic - 2 ore în urmă
Ziua Creioanelor Colorate a fost sărbătorită la Școala Gimnazială „Nicolae Iorga” - 2 ore în urmă
În Borșa a început a doua ediție a cursului „Comportamente responsabile în situații de urgență și reziliență la dezastre” - 3 ore în urmă
CJRAE Maramureș – un model de succes în sprijinul educației - 3 ore în urmă
Cântărețul Glad Condor organizează un concert în Baia Mare - 3 ore în urmă
Casa din Piața Gorki – proză de Marian Ilea (VII) - 4 ore în urmă
Educație la muzeu – proiect interactiv pentru tinerii artiști - 5 ore în urmă
Rezultate impresionante obținute de un elev al Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” la Olimpiada Națională de Fizică - 6 ore în urmă
Sportivii echipei CS Stiinta Electro Sistem Baia Mare au participat la un stagiu de pregătire în Slovenia - 7 ore în urmă
„Luminația” umple buzunarele florăreselor
Anual, la fiecare început de noiembrie, florăresele își rotunjesc veniturile din vânzarea crizantemelor. Comercianții se pregătesc cu o săptămână înainte, pentru această sărbătoare. Crizantemele sunt florile cele mai căutate, fiind rezistente la frig și cu o simbolistică legată de amintire și omagiu. Ele devin vedetele piețelor. Pe lângă acestea, florăresele umplu mesele cu lumânări, candele și cununi de flori. Însă, predominante sunt crizantemele în ghiveci, care oferă cumpărătorilor și trecătorilor un spectacol de culori: alb, galben, ruginiu, portocaliu și violet. Aranjate în șiruri lungi, prețul lor diferă în funcție de mărimea ghivecelor: de la 15 lei și până la 35 de lei. Florăresele se gândesc la toate categoriile de cumpărători, oferind și crizanteme la bucată.
La fel ca în toți anii, florile sunt din abundență iar clienții nu sunt niciodată suficienți, pentru mulțumirea comericiantelor. Dar cererea crescută din această perioadă le aduce venituri consistente. Florăresele au câteva perioade din an când vânzările ating vârfuri: 1 și 8 martie, Valentines day, Dragobete, începerea unui nou an școlar. Astfel, cele câteva zile devin esențiale pentru veniturile lor.
Lăcrimioara ZOTA