Complot împotriva României – Șase persoane reținute de DIICOT pentru trădare - 4 minute în urmă
Preoții din Protopopiatul Chioar, alături de părintele protopop Coza Ciprian, au inițiat o acțiune de donare de sânge - 28 minute în urmă
EU și EUL (foileton 1) - 33 minute în urmă
Îndrăgita artistă Rafila Bărbos își serbează ziua de naștere - 47 minute în urmă
Maratonul olimpiadelor școlare 2025: peste 20 de competiții județene între 6 și 16 martie - 4 ore în urmă
Polițistele Secției 5 Poliție Rurală Ocna Șugatag au adus zâmbetul în ochii unei fetițe și speranța în privirea a două bunici - 4 ore în urmă
Dar de suflet pentru mama – O primă ediție plină de emoție și creație la Târgu Lăpuș - 4 ore în urmă
La Catedrala Episcopală Baia Mare se organizează Expoziția de Icoane „Chipuri din veac, în veci”, ediția a IX-a - 4 ore în urmă
Slujire arhierească la Mănăstirea Rohia - 6 ore în urmă
Terenurile din jurul Băii Mari, la mare căutare: tot mai mulți orășeni se mută la sat - 6 ore în urmă
Majorare de 5-8% a tarifelor abonamentelor Orange
Recent, clienții Orange România au fost informați prin SMS despre o majorare de 5% a tarifelor abonamentelor, începând cu 1 decembrie 2024, compania invocând necesitatea de a susține investițiile continue în rețea și serviciile de comunicații, în contextul economic actual.
Această ajustare va afecta toate serviciile contractate, inclusiv voce și date mobile, internet fix, M2M, TV și IT&C, și va fi reflectată în prima factură emisă după data menționată. Clienții care nu sunt de acord cu aceste modificări au dreptul de a rezilia contractul fără penalități, cu excepția celor aferente echipamentelor terminale, în termen de 30 de zile de la primirea notificării.
În plus, Orange și-a rezervat dreptul de a ajusta anual prețurile conform indicelui armonizat al prețurilor de consum (IAPC) publicat de Eurostat, dar nu cu mai mult de 8%, începând din 2025. Aceste actualizări vor fi comunicate clienților prin factură, SMS, e-mail sau scrisoare, conform noilor prevederi contractuale.
Această practică de ajustare a tarifelor în funcție de inflație nu este singulară în industria telecomunicațiilor. În alte țări, autoritățile de reglementare au intervenit pentru a proteja consumatorii de creșteri neașteptate ale prețurilor. De exemplu, în Regatul Unit, Ofcom a impus recent reguli care obligă furnizorii de telecomunicații să informeze clar clienții despre orice creșteri de prețuri încă de la semnarea contractului, eliminând legarea acestora de ratele viitoare ale inflației.
Clienții sunt sfătuiți să își verifice facturile și să analizeze clauzele contractuale pentru a înțelege impactul acestor modificări asupra abonamentelor lor. În cazul în care nu sunt de acord cu noile condiții, aceștia au opțiunea de a rezilia contractul sau de a negocia termeni mai favorabili.
Întrebarea mea este: ,,Dacă un contract ar trebui să garanteze un preț fix, atunci ce sens mai are semnătura, dacă poate fi ignorată printr-un simplu SMS?,,
Vasile Petrovan