Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 3 ore în urmă
Călătoria lui Anton Joseph la Nürnberg pe vremea COVIDULUI-19 – proză scurtă de Marian Ilea - 3 ore în urmă
Ce putem face cu mâncarea care ne-a rămas după Masa de Crăciun - 4 ore în urmă
Elevii Ansamblului „Flori de Maramureș”, participanți ai Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă „Marmația” - 4 ore în urmă
Tinerii parohiei Dumbrăvița duc tradiția mai departe; Au colindat întreg satul, aducând bucurie și lumină prin scenetele tradiționale „Irod” și „Irodaş” - 18 ore în urmă
17 zile libere în 2025 pentru angajații din România - 19 ore în urmă
În a treia zi de Crăciun, ierarhii maramureșeni au slujit la Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare - 19 ore în urmă
În a doua zi de Crăciun, în Bogdan Vodă, pe Valea Izei, s-a organizat joc - în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Între Trecut și Viitor – Reflecții la cumpăna dintre ani - în urmă
Diana Topan și Dorin Filip au lansat cântecul „Dragoste, parfum de floare rară” - în urmă
Maramureșul are o nouă rută cultural-turistică; Își propune promovarea meșteșugurilor tradiționale și a meșterilor populari
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului a certificat o nouă rută cultural – turistică elaborată de autoritățile județene. Este vorba de ”Meșteri și Meșteșuguri”, rută dezvoltată pe plan regional, care își propune promovarea meșteșugurilor tradiționale și a meșterilor populari.
Identitatea culturală și valorile tradiționale ale Maramureșului sunt promovate prin arta cu care meșterii populari păstrează vii meseriile tradiționale. Pentru că identitatea unui popor ca națiune are la bază istoria, cultura și tradițiile.
Meșteșugurile tradiționale maramureșene reprezintă moștenirea dăruită nouă de străbuni. Într-o eră a consumerismului, migala lucrului manual trebuie promovată, iar meșterii populari trebuie susținuți în transmiterea tainelor meșteșugurilor deprinse din generație în generație.
Rutele cultural – turistice sunt menite a fi instrumente pentru promovarea și dezvoltarea produselor turistice, având componente culturale și canale de comunicare, prin schimburile de bune practici.