Opt ani de la întronizarea Preasfinţitului Părinte Iustin ca Episcop al Maramureșului și Sătmarului - 5 minute în urmă
La Sighetu Marmației debutează Festivalul de Datini și Obiceiuri de Iarnă „Marmația” - 60 minute în urmă
Locul ocupat de echipa de fotbal a României în clasamentul FIFA, la sfârșitul lui 2024 - 13 ore în urmă
99 de ani de la moartea marelui poet rus, Serghei Esenin - 13 ore în urmă
În a treia zi de Crăciun este sărbătorit Sfântul Ștefan - 14 ore în urmă
“Tanti Irina a Anuții Văsălichii Măriuții din Șișești” continuă tradiția brodatului de mână - 16 ore în urmă
Două eclipse de lună și două de soare, în anul 2025 - în urmă
Salvamontiștii maramureșeni, Moși Crăciuni pentru 50 de copii din satele cele mai greu accesibile ale județului - în urmă
Pietre de poveste din zona Băiuț (II) - în urmă
Praznicul Nașterii Domnului la Catedrala Episcopală din Baia Mare - în urmă
Vor fi interzise reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual”. Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la următoarele componente: motorul, transmisia, frânele, direcția. Plus autovehiculele care sunt considerate a fi la finalul duratei de viață (posibil în jur de 15 ani). Odată etichetate drept reziduale, aceste autovehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative. Ca urmare, soarta lor se va îndrepta spre o retragere din uz prin casare.
Prin programul „Green Deal,” Uniunea Europeană are ca scop reducerea emisiilor de carbon. În cadrul pachetului „Fit for 55”, una dintre măsurile importante este eliminarea treptată din circulație a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă, recunoscute ca fiind printre cele mai poluante. Se urmărește reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030. Noua legislație este într-un proces de elaborare, având ca obiectiv neutralitatea climatică a UE, până în anul 2050.
Propunerile din cadrul pachetului Fit for 55 au fost inițial prezentate și discutate la nivel tehnic în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului responsabile pentru domeniul de politică relevant. Ulterior, acestea au fost supuse dezbaterii ambasadorilor statelor membre UE în cadrul Coreper, pentru a pregăti terenul pentru acorduri între cele 27 de state membre.
Lăcrimioara ZOTA