Canonul cel Mare la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 10 minute în urmă
Vasile Igna: O viață dedicată literaturii și culturii române - 34 minute în urmă
Aproape 400 de copii s-au înscris la expoziția-concurs „Flori cu șnur de mărțișor” din Vișeu de Sus - 53 minute în urmă
Voce puternică și carismă: Andrea Muj, maramureșeanca născută în Franța, a strălucit pe scena X Factor - 1 oră în urmă
Haos la Spitalul Județean Baia Mare - 1 oră în urmă
Elevii Colegiului de Arte Baia Mare vor participa la un workshop susținut de un profesor de la Universitatea din Salamanca, Spania - 2 ore în urmă
Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 14 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 16 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 16 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 17 ore în urmă
Vor fi interzise reparațiile la mașinile mai vechi de 15 ani
Un viitor regulament, care așteaptă aprobarea atât din partea Parlamentului European, cât și din partea Consiliului UE, introduce conceptul de „vehicul rezidual”. Conform propunerii actuale, vehiculele reziduale sunt cele cu o vechime de peste 15 ani. În această categorie vor intra autovehiculele cu defecțiuni majore la următoarele componente: motorul, transmisia, frânele, direcția. Plus autovehiculele care sunt considerate a fi la finalul duratei de viață (posibil în jur de 15 ani). Odată etichetate drept reziduale, aceste autovehicule nu vor putea fi supuse unor reparații semnificative. Ca urmare, soarta lor se va îndrepta spre o retragere din uz prin casare.
Prin programul „Green Deal,” Uniunea Europeană are ca scop reducerea emisiilor de carbon. În cadrul pachetului „Fit for 55”, una dintre măsurile importante este eliminarea treptată din circulație a autovehiculelor cu motoare cu ardere internă, recunoscute ca fiind printre cele mai poluante. Se urmărește reducerea emisiilor cu cel puțin 55% până în 2030. Noua legislație este într-un proces de elaborare, având ca obiectiv neutralitatea climatică a UE, până în anul 2050.
Propunerile din cadrul pachetului Fit for 55 au fost inițial prezentate și discutate la nivel tehnic în cadrul grupurilor de lucru ale Consiliului responsabile pentru domeniul de politică relevant. Ulterior, acestea au fost supuse dezbaterii ambasadorilor statelor membre UE în cadrul Coreper, pentru a pregăti terenul pentru acorduri între cele 27 de state membre.
Lăcrimioara ZOTA