KALMÁR ZOLTÁN: Toți pasionații de fotografie se întorc în locurile care i-au inspirat - 4 ore în urmă
Concursul ,,Flori cu șnur de mărțișor” și-a desemnat câștigătorii - 8 ore în urmă
O elevă de la Liceul Teoretic „Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus, cel mai mare punctaj din Maramureș la faza județeană a Olimpiadei de Biologie - 8 ore în urmă
În comuna Fărcașa au demarat lucrările de modernizare a infrastructurii de iluminat public stradal - 9 ore în urmă
Horitoarea Floarea Ciuc din Breb a trecut la cele veșnice - 9 ore în urmă
Consultantul lui Călin Georgescu şi-a anunţat candidatura la alegerile prezidenţiale - 12 ore în urmă
Teofil Vlad, a cucerit cele mai înalte vârfuri de pe fiecare continent - 12 ore în urmă
Sportivi din cadrul Clubului Martial Arts Dojo Baia Mare, pe podium la Campionatul Național de Taekwon-do ITF - 13 ore în urmă
Eclipsa totală de Lună din 14 martie – un spectacol ceresc impresionant - 13 ore în urmă
La Muzeul Satului Baia Mare a debutat proiectul „Plantează o FLOARE, sădește un POM, fă-ți datoria de om”, alături de grupa mare C de la Grădinița cu Program Prelungit Târgu Lăpuș - 13 ore în urmă
Noua taxă pe poluare: Guvernul României sub presiune să ia o decizie până în iulie
Guvernul României se află sub presiune pentru a implementa o nouă taxă pe poluare, vizând aproximativ 8 din 10 șoferi din țară. Această măsură face parte din angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și trebuie adoptată până în iulie 2025. Neîndeplinirea acestui jalon ar putea duce la pierderea a până la 660 de milioane de euro din fondurile europene destinate României.
Detalii despre noua taxă pe poluare:
- Aplicare diferențiată: Taxa va fi stabilită în funcție de nivelul de poluare emis de fiecare vehicul, având ca scop stimularea proprietarilor să opteze pentru autovehicule mai puțin poluante.
- Implementare: Noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Vehiculele ușoare (până la 3,5 tone) vor fi supuse unei roviniete actualizate, iar vehiculele grele vor fi taxate pe baza numărului de kilometri parcurși, prin sistemul TollRo.
- Destinație fonduri: Veniturile generate vor fi direcționate către autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru întreținerea și modernizarea drumurilor.
Contextul actual:
Parcul auto din România este unul dintre cele mai vechi din Uniunea Europeană, cu o vârstă medie de 14,9 ani. Aproximativ 75% dintre automobilele înmatriculate au o vechime de peste 11 ani, iar între 20-25% dintre acestea depășesc 20 de ani vechime.
În concluzie, reintroducerea taxei pe poluare reprezintă o măsură obligatorie, având în vedere angajamentele asumate prin PNRR și necesitatea respectării termenelor stabilite.
Vasile Petrovan