Anul 2024 a fost cu multe proiecte, evenimente, expoziții și programe educaționale la Muzeul Maramureșan din Sighet - 5 minute în urmă
Gările din Maramureș, incluse într-un contract de curățenie pe patru ani - 1 oră în urmă
Klaus Iohannis: „Pentru a scuti România de această criză, demisionez din funcția de președinte al României” - 2 ore în urmă
Trageri de instrucție în data de 12 februarie; Vezi unde - 4 ore în urmă
Un tablou de mare valoare a fost transportat în siguranță cu ajutorul jandarmilor maramureșeni - 5 ore în urmă
Se organizează Șezătoare la Muzeul Satului din Baia Mare - 5 ore în urmă
La mulți ani, salvatori ai munților! - 5 ore în urmă
Festivalul-concurs de muzică ușoară și populară „Starurile Viitorului” a reunit tineri talentați din întreaga țară - 6 ore în urmă
Sfântul Haralambie – de la sacralitate la tradiție în satul chiorean - 7 ore în urmă
FrieslandCampina își pregătește retragerea din România - 7 ore în urmă
Noua taxă pe poluare: Guvernul României sub presiune să ia o decizie până în iulie
Guvernul României se află sub presiune pentru a implementa o nouă taxă pe poluare, vizând aproximativ 8 din 10 șoferi din țară. Această măsură face parte din angajamentele asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și trebuie adoptată până în iulie 2025. Neîndeplinirea acestui jalon ar putea duce la pierderea a până la 660 de milioane de euro din fondurile europene destinate României.
Detalii despre noua taxă pe poluare:
- Aplicare diferențiată: Taxa va fi stabilită în funcție de nivelul de poluare emis de fiecare vehicul, având ca scop stimularea proprietarilor să opteze pentru autovehicule mai puțin poluante.
- Implementare: Noua taxă ar urma să intre în vigoare la 1 ianuarie 2026. Vehiculele ușoare (până la 3,5 tone) vor fi supuse unei roviniete actualizate, iar vehiculele grele vor fi taxate pe baza numărului de kilometri parcurși, prin sistemul TollRo.
- Destinație fonduri: Veniturile generate vor fi direcționate către autoritățile locale și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru întreținerea și modernizarea drumurilor.
Contextul actual:
Parcul auto din România este unul dintre cele mai vechi din Uniunea Europeană, cu o vârstă medie de 14,9 ani. Aproximativ 75% dintre automobilele înmatriculate au o vechime de peste 11 ani, iar între 20-25% dintre acestea depășesc 20 de ani vechime.
În concluzie, reintroducerea taxei pe poluare reprezintă o măsură obligatorie, având în vedere angajamentele asumate prin PNRR și necesitatea respectării termenelor stabilite.
Vasile Petrovan