181 ani de la nașterea Reginei Elisabeta a României, poetă, eseistă și scriitoare - 2 ore în urmă
Amenzi mai mari, dar și noi drepturi pentru șoferi, în anul 2025 - 3 ore în urmă
Agentul de poliție rănit în accidentul de la Borșa are nevoie urgentă de sânge - 7 ore în urmă
Programul de vizitare a Memorialului Victimelor Comunismului și al Rezistenței de la Sighet, în aceste zile - 7 ore în urmă
Alocațiile de stat pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2025 - în urmă
Mulți turiști au ales să petreacă Crăciunul la pensiunile din Maramureș - în urmă
Programul ierarhilor maramureșeni, duminică, 29 decembrie - 1 zi în urmă
Se fac înscrieri la Raliul Zăpezii, aflat la cea de-a XV a ediție - 1 zi în urmă
Patinoarul, distracția copiilor aflați în vacanță - 1 zi în urmă
Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 1 zi în urmă
O nouă obligație pentru șoferi, din iulie 2024
Pentru Uniunea Europeană, siguranța rutieră a devenit una dintre priorități. În ciuda numeroaselor acțiuni întreprinse pentru ameliorarea situației, accidentele continuă să se producă, punând viața a mii de oameni în pericol în fiecare an. Ca răspuns, Uniunea Europeană a decis să introducă noi reglementări privind vehiculele și circulația rutieră. Unul dintre pașii cheie în această strategie va fi o nouă obligație pentru toți șoferii, care va intra în vigoare din iulie 2024.
Începând cu 7 iulie 2024, camerele de marșarier vor deveni obligatorii pentru mașinile noi. Acestea au rolul de a preveni coleziunile cu persoane și obiecte din spatele vehiculului. În primă etapă obligația se aplică vehiculelor noi. Dar se va aplica și mașinilor mai vechi care sunt vândute după data introducerii regulamentului. Acestea trebuie apoi echipate cu o cameră de marșarier funcțională și/sau senzori corespunzători. Dacă un șofer cumpără o mașină mai veche cu o cameră de marșarier și senzori existente, trebuie să se asigure că dispozitivul funcționează corect, altfel s-ar putea confrunta cu amenzi.
Această cameră este doar un ajutor care oferă șoferilor o orientare mai bună la parcare și la ieșire. În cazul unui accident, nu va proteja șoferii de pedepse și amenzi. Dacă sistemul eșuează, șoferul poate fi singurul răspunzător pentru daune.
Lăcrimioara ZOTA