Polițiștii reamintesc: Centrura de siguranță și scaunul auto pentru copii salvează vieți! - în urmă
KALMÁR ZOLTÁN: Toți pasionații de fotografie se întorc în locurile care i-au inspirat - 6 ore în urmă
Concursul ,,Flori cu șnur de mărțișor” și-a desemnat câștigătorii - 10 ore în urmă
O elevă de la Liceul Teoretic „Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus, cel mai mare punctaj din Maramureș la faza județeană a Olimpiadei de Biologie - 10 ore în urmă
În comuna Fărcașa au demarat lucrările de modernizare a infrastructurii de iluminat public stradal - 11 ore în urmă
Horitoarea Floarea Ciuc din Breb a trecut la cele veșnice - 11 ore în urmă
Consultantul lui Călin Georgescu şi-a anunţat candidatura la alegerile prezidenţiale - 14 ore în urmă
Teofil Vlad, a cucerit cele mai înalte vârfuri de pe fiecare continent - 14 ore în urmă
Sportivi din cadrul Clubului Martial Arts Dojo Baia Mare, pe podium la Campionatul Național de Taekwon-do ITF - 15 ore în urmă
Eclipsa totală de Lună din 14 martie – un spectacol ceresc impresionant - 15 ore în urmă
Pas important pentru realizarea Drumului Expres Cluj – Dej; Se va circula cu 120 km/h
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a trimis ieri, 30 ianuarie, la Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia necesară atribuirii contractului pentru studiul de fezabilitate pentru construirea Drumului Expres Cluj – Dej.
CNAIR a trimis la ANAP și documentaţia necesară atribuirii contractelor pentru studiile de fezabilitate aferente construirii Drumului de mare viteză Caransebeş – Lugoj şi Drumului Expres Cluj – Dej.
Prin construcţia celor două sectoare de mare viteză se au în vedere mai multe obiective, printre care asigurarea accesului la reţeaua TEN-T de bază şi la reţeaua extinsă, prin construcţia coridoarelor de legătură naţională, asigurarea unei reţele de transport rutier sigure şi operaţionale, care să contribuie la reducerea numărului de accidente rutiere şi la reducerea timpilor de călătorie, îmbunătăţirea condiţiilor pentru transportul de mărfuri, asigurarea spaţiilor de parcare şi de odihnă pentru participanţii la trafic şi asigurarea măsurilor de siguranţă pentru transportatori, conform cerinţelor UE.
Cele două Contracte vor fi finanţate prin Programul Transport (PT) 2021-2027.
Planul este ca acest drum expres, inclus în Masterplanul General de Transport, să continue spre Bistrița și spre Baia Mare, bifurcându-se astfel de la Dej.
Harta prezentată de ministrul Drulă este doar un draft și nu reprezintă traseul final.
Drumurile expres nu au benzi de siguranță, iar viteza maximă la câmpie (120km/h), au cel puțin două benzi pe sens, ocolesc localitățile, nu au benzi de siguranță și nu se intersectează cu altă cale de transport.
Realizarea drumurilor expres ar costa cu o treime mai puțin decât autostrăzile, iar pe viitor pot fi upgradate la nivel de autostradă, potrivit stiridecluj.ro.