Voce puternică și carismă: Andrea Muj, maramureșeanca născută în Franța, a strălucit pe scena X Factor - 8 minute în urmă
Haos la Spitalul Județean Baia Mare - 9 minute în urmă
Elevii Colegiului de Arte Baia Mare vor participa la un workshop susținut de un profesor de la Universitatea din Salamanca, Spania - 39 minute în urmă
Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 13 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 14 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 15 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 16 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 16 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 16 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 16 ore în urmă
Perspectiva întregului – prof. Ana Mirela Crâncău, consilier de dezvoltare personală
Nu contează ce gândește lumea, contează ce gândești tu!
Nu contează ce dorește lumea, contează ce dorești tu!
Nu contează ce oferă lumea, contează ce oferi tu!
În educația unui copil, adevărata transformare se produce atunci când părintele are viziuni progresiste, gândește, dorește și oferă în mod liber cele mai variate tactici de abordare a educației, axate pe nevoile copilului.
Nevoile de bază ale unui copil sunt cele fiziologice, deoarece acestea sunt esențiale, aer, apă, dietă sănătoasă, somn, igienă, dar și nevoile de siguranță, de iubire, apartenență, stimă de sine, comunicare, atenție, afirmare, apreciere, joacă și învățare experențială. Deosebit de importante sunt și planificarea timpului individual și în grup, normele, responsabilizarea, autonomia, liberul arbitru, încrederea în forțele proprii și autorealizarea. Aceste nevoi sunt interconectate, interdependente și indispensabile, deoarece reprezintă un sistem complex în evoluția unui copil. Un copil care beneficiază de aer, apă, hrană și somn, dar nu a experimentat siguranța, iubirea, stima de sine, încrederea și aprecierea celor din jur , responsabilitatea și succesul, acest copil nu este un întreg, nu este complet, nu este fericit. În cele din urmă va deveni un adult fără stimă de sine, lipsit de voință, curaj și inițiativă, scurtcircuitat emoțional, o corabie părăsită, purtată de valurile vieții, care va căuta mereu exact ceea ce nu a experimentat, dornic de a i se oferi suport, atenție și validare. Iată de ce părinții ar fi bine să ofere întregului ce este al întregului, să cultive aceste nevoi, de la cele mai fragede vârste.
Copilul are nevoie de plimbări în aer liber, în natură, de mici excursii, vizite, cultivarea unor pasiuni, hobby-uri, lectură, practicarea unor sporturi, jocuri, interacțiuni cu alți copii, completate de învățare, dezvoltare personală, comunicare, iubire, atenție, siguranță și învățare experențială. Toate acestea se pot realiza prin intermediul unei planificări eficiente a timpului. Ulterior vor produce, în mod constant, stimă de sine, sentimente de apartenență și afirmare.
Marele filozof chinez Confucius, maestrul gândirii asiatice, considera că originea nu contează atât de mult ca atitudinea și comportamentul, în așa fel încât oricine poate să aspire la intelectualitate, moralitate, noblețe, spiritualitate prin acțiune, prin etica datoriei, a respectării, a înțelegerii și a iubirii aproapelui, a facerii de bine, a fericirii și a armoniei, pentru a reforma lumea, prin intermediul acestor principii, ale legilor care guvernează universul. Ne-a fascinat mereu prin aceste convingeri atât de cunoscute: ,,Spune-mi și voi uita. Arată-mi și poate îmi voi aduce aminte. Implică-mă și voi înțelege.” A spune unui copil, apoi arătându-i și implicându-l, în calitate de părinți, nu vom face altceva decât vom activa profunzimea în învățare, prin conectare, implicare și interacțiune activă, în așa fel încât copilul să devină o parte a experienței. De-a lungul vieții sale, amintirile și experiențele derivate din acestea vor fi puse în analogie cu prezentul și vor fi procesate prin acțiuni și atitudini, având ca model PĂRINTELE, cel care i-a facilitat în cel mai plăcut și mai sentimental mod aceste amintiri.
Toate acestea au reprezentat abordări educaționale care au funcționat cândva și au produs valori. Prin legea firii suntem într-o continuă transformare, evoluăm în mod conștient, iar copiii sunt rezultatul manifestării părintești, a mediului și a experiențelor trăite. Prin conștiință de sine, părinții pot să își restructureze convingerile, scopurile și valorile, pentru a avea certitudinea că fac cele mai bune alegeri și că sunt pe drumul cel bun în educația propriilor copii.
Nu contează ce gândește lumea, contează ce gândești tu! Nu contează ce dorește lumea, contează ce dorești tu! Nu contează ce oferă lumea, contează ce oferi tu! Decizia vă aparține dragi părinți, pentru a trăi în cel mai autentic mod, să fiți modele pentru copiii voștri, pentru a experimenta împreună metamorfoza unei vieți împlinite și fericite!
Consilier de dezvoltare personală,
Prof. Ana Mirela Crâncău
Desenul este realizat de eleva Daria Pop
Citește și
Linia de sosire – prof. Ana Mirela Crâncău, consilier de dezvoltare personală