Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 7 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 9 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 10 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 11 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 11 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 11 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 11 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 11 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 12 ore în urmă
Ziua Mondială a Scriitorilor, marcată la Filiala „Nicolae Iorga” a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” - 13 ore în urmă
Poveste unică în Maramureș: Două primării își dau mâna, pentru a reface un pod afectat de inundațiile din 1970. Care sunt planurile autorităților locale (FOTO)
O situație total extraordinară a generat o legătură fantastică între două unități administrativ-teritoriale din județul Maramureș. Un pod surpat ne oferă un exemplu pozitiv de unitate în comunitate.
Totul începe de la cazul „podului frânt”, cel care a supraviețuit celor mai mari inundații din istoria recentă a Maramureșului, cele din 1970. El putea fi în totalitate distrus, dar asta nu s-a întâmplat. S-a distrus doar partea de cale ferată.
DirectMM.ro a încercat să vadă ce se va întâmpla cu podul după ce Institutul de Stat în Construcții a decis, abia acum în 2021, că podul nu este de circulat. „Ni s-a zis că nu este în regulă, așa că îl vom închide. Vom face împreună cu Leordina un alt proiect, mai viabil”, a explicat pentru DirectMM.ro Ioan Turcsin, primarul comunei Repedea.
În Leordina, situația este și mai amplu dezbătută. „Acest pod, legal vorbind, este al nimănui. El este împărțit administrativ între UAT-urile Leordina și Ruscova. A venit Inspectoratul de Stat în Construcții (ISC) și a dispus închiderea lui. Este, într-adevăr, un pod frânt. A fost folosit ca și cale ferată până la marile inundații din 1970 pentru transportul de lemn, după care situația s-a schimbat. Forma lui a fost generată de acele inundații. De atunci, s-a circulat așa. Acum, ISC ne-a spus clar că nu prezintă siguranță. Așadar cine circulă pe pod își asumă acest lucru. Sperăm că CNI va realiza alocarea bugetară pentru obiectivul de investiții anul acesta”, a arătat pentru DirectMM.ro Ioan Nistor, primarul comunei Leordina.
Cele două unități administrativ-teritoriale au depus deja un proiect la Compania Națională de Investiții pentru ori reabilitarea podului, ori construirea altuia nou. Conlucrarea celor două UAT-uri maramureșene dă speranța că și alți colegi vor face la fel pentru binele comunitar. Este lăudabil că unele entități pun binele comun în față. Felicitări autorităților din cele două comune maramureșene!
C.Ț.