Programul ierarhilor maramureșeni, duminică, 29 decembrie - 1 oră în urmă
Se fac înscrieri la Raliul Zăpezii, aflat la cea de-a XV a ediție - 2 ore în urmă
Patinoarul, distracția copiilor aflați în vacanță - 2 ore în urmă
Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 6 ore în urmă
Călătoria lui Anton Joseph la Nürnberg pe vremea COVIDULUI-19 – proză scurtă de Marian Ilea - 6 ore în urmă
Ce putem face cu mâncarea care ne-a rămas după Masa de Crăciun - 7 ore în urmă
Elevii Ansamblului „Flori de Maramureș”, participanți ai Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă „Marmația” - 8 ore în urmă
Tinerii parohiei Dumbrăvița duc tradiția mai departe; Au colindat întreg satul, aducând bucurie și lumină prin scenetele tradiționale „Irod” și „Irodaş” - în urmă
17 zile libere în 2025 pentru angajații din România - în urmă
În a treia zi de Crăciun, ierarhii maramureșeni au slujit la Catedrala Episcopală „Sfânta Treime” din Baia Mare - în urmă
Produsele ieșite din garanție vor fi reparate la prețuri rezonabile
Marți, 23 aprilie 2024, Parlamentul European a adoptat Directiva „dreptului la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile. Acestea încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor, reparându-le. Acestea urmăresc reducerea deșeurilor și sprijină sectorul reparațiilor prin repararea mai ușoară și mai ieftină a bunurilor.
Producătorii vor avea obligația să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile. Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale.
În această categorie intră mașinile de spălat, aspiratoarele și telefoanele mobile. Lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp. Consumatorii vor avea dreptul să împrumute un dispozitiv, cât timp produsul lor este reparat sau pot să opteze pentru unul recondiționat ca alternativă, dacă produsul nu mai poate fi reparat.
Consumatorii vor avea la dispoziție un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparare. Formularul va include detalii despre prețul și durata reparării, în funcție de defectul constatat.
Pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni pentru fiecare țară. Consumatorii vor găsi astfel ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din cadrul comunităților. De exemplu, „cafenele de reparații”.
Vouchere și finanțări
Pentru a face reparațiile mai accesibile, fiecare țară a Uniunii va trebui să aplice cel puțin una dintre următoarele măsuri:
- să ofere vouchere și fonduri pentru reparații
- să desfășoare campanii de informare
- să ofere cursuri de reparare
- să sprijine inițiativele din domeniu de la nivelul comunităților.
Lăcrimioara ZOTA