Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 10 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 12 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 12 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 13 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 13 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 13 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 14 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 14 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 14 ore în urmă
Ziua Mondială a Scriitorilor, marcată la Filiala „Nicolae Iorga” a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” - 15 ore în urmă
Produsele ieșite din garanție vor fi reparate la prețuri rezonabile
Marți, 23 aprilie 2024, Parlamentul European a adoptat Directiva „dreptului la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile. Acestea încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor, reparându-le. Acestea urmăresc reducerea deșeurilor și sprijină sectorul reparațiilor prin repararea mai ușoară și mai ieftină a bunurilor.
Producătorii vor avea obligația să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile. Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale.
În această categorie intră mașinile de spălat, aspiratoarele și telefoanele mobile. Lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp. Consumatorii vor avea dreptul să împrumute un dispozitiv, cât timp produsul lor este reparat sau pot să opteze pentru unul recondiționat ca alternativă, dacă produsul nu mai poate fi reparat.
Consumatorii vor avea la dispoziție un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparare. Formularul va include detalii despre prețul și durata reparării, în funcție de defectul constatat.
Pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni pentru fiecare țară. Consumatorii vor găsi astfel ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din cadrul comunităților. De exemplu, „cafenele de reparații”.
Vouchere și finanțări
Pentru a face reparațiile mai accesibile, fiecare țară a Uniunii va trebui să aplice cel puțin una dintre următoarele măsuri:
- să ofere vouchere și fonduri pentru reparații
- să desfășoare campanii de informare
- să ofere cursuri de reparare
- să sprijine inițiativele din domeniu de la nivelul comunităților.
Lăcrimioara ZOTA