Târgu Lăpuș, Exercițiu de simulare a unui incendiu la Penny Market - 2 minute în urmă
Maramureș, inima patrimoniului carpatic - 6 minute în urmă
Îi prăznuim pe Sfinții Trei Ierarhi: Sfântul Vasile cel Mare, Sfântul Grigorie Teologul și Sfântul Ioan Gură de Aur - 11 minute în urmă
Workshop de linogravură la Școala Populară de Artă Baia Mare - 26 minute în urmă
Picturi semnate de Adrian Ghenie vor fi expuse, în premieră, la Muzeul Național Brukenthal - 2 ore în urmă
„Viața secretă a tablourilor (Cetatea de la Huszt)” – premieră la Teatrul Municipal Baia Mare - 14 ore în urmă
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare, a sărbătorit Ziua Internațională a Puzzle-ului - 15 ore în urmă
Nicoară Timiș – un secol de la naștere, un veac de tradiție păstrată - 15 ore în urmă
Locotenent-colonel SRI a delapidat aproape un milion de lei - 16 ore în urmă
Apel umanitar: Doi vârstnici din Baia Mare au nevoie de ajutor după ce focul le-a distrus locuința - 16 ore în urmă
Produsele ieșite din garanție vor fi reparate la prețuri rezonabile
Marți, 23 aprilie 2024, Parlamentul European a adoptat Directiva „dreptului la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile. Acestea încurajează consumatorii să prelungească ciclul de viață al produselor, reparându-le. Acestea urmăresc reducerea deșeurilor și sprijină sectorul reparațiilor prin repararea mai ușoară și mai ieftină a bunurilor.
Producătorii vor avea obligația să furnizeze servicii de reparații în timp util și la costuri accesibile. Bunurile reparate în perioada de garanție vor beneficia de o prelungire de un an a garanției legale.
În această categorie intră mașinile de spălat, aspiratoarele și telefoanele mobile. Lista categoriilor de produse poate fi extinsă în timp. Consumatorii vor avea dreptul să împrumute un dispozitiv, cât timp produsul lor este reparat sau pot să opteze pentru unul recondiționat ca alternativă, dacă produsul nu mai poate fi reparat.
Consumatorii vor avea la dispoziție un formular european de informații privind repararea, care îi va ajuta să evalueze și să compare serviciile de reparare. Formularul va include detalii despre prețul și durata reparării, în funcție de defectul constatat.
Pentru a ușura procesul de reparare, va fi creată o platformă europeană online, cu secțiuni pentru fiecare țară. Consumatorii vor găsi astfel ateliere locale de reparații, vânzători de bunuri recondiționate, cumpărători de bunuri defecte sau inițiative de reparare din cadrul comunităților. De exemplu, „cafenele de reparații”.
Vouchere și finanțări
Pentru a face reparațiile mai accesibile, fiecare țară a Uniunii va trebui să aplice cel puțin una dintre următoarele măsuri:
- să ofere vouchere și fonduri pentru reparații
- să desfășoare campanii de informare
- să ofere cursuri de reparare
- să sprijine inițiativele din domeniu de la nivelul comunităților.
Lăcrimioara ZOTA