Spectaculos! Salvare aeriană dramatică în Munții Maramureșului - 4 ore în urmă
Cinci pași simpli pentru a învăța mai bine - 6 ore în urmă
Obezitatea în creștere la tineri: Riscuri majore pentru sănătate - 7 ore în urmă
Seară de quiz la Shura Bistro Caffe – Provocare pentru minți istețe - 8 ore în urmă
Mărțișoare tradiționale realizate de micuții de la Gradinița cu Program Prelungit Târgu Lăpuș - 8 ore în urmă
Polițistele Secției 2 Poliție Rurală Bogdan Vodă, alături de o bunicuță care trăiește singură - 9 ore în urmă
Lăsarea de sec în satele din Maramureș - 9 ore în urmă
Trei eleve din cadrul Școlii de Artă Sighetu Marmației s-au reîntors acasă cu premii de la Festivalul-Concurs Național de Folclor „Cântec din Țara de Sus” - 9 ore în urmă
PS Iustin: „Postul, pentru adevărații creștini, este prilej de bucurie și râvnă sporită pentru a înmulți rugăciunea smerită, nevoință asumată și iubirea milostivă prin fapte bune” - 9 ore în urmă
Proiectul „FILON DE ROMÂNIA” în Baia Mare – Promovarea autenticității românești la nivel global - 11 ore în urmă
Biserica de lemn din Cornești este printre cele mai vechi din Maramureș
Satul Cornești aparține comunei Călinești din județul Maramureș. Biserica de lemn din localitate este construită la începutul secolului al XVII-lea și are hramul „Sfântul Nicolae”. Un secol mai târziu, ea și-a schimbat înfățișarea, având loc lucrări de reparații și modificări iar pereții au fost pictați. Biserica este mai mică decât multe altele din zonă, semn al vechimii sale, ca şi faptul că pronaosul nu are ferestre. Edificiul are un acoperiş cu streşini duble, ceea ce permite naosului să aibă o boltă destul de înaltă.
Toader Hodor din Vişeul de Mijloc a pictat pereţii interiori în 1750. El a fost cel care a zugrăvit şi biserica din Bârsana, fiind printre cei care au integrat stilul baroc în picturile rurale maramureşene. Picturile au fost aplicate pe bucăţi textile şi acoperite cu un strat de var preparat. Numele artistului a fost descoperit pe o inscripţie pe peretele sudic al naosului: „Sunt eu, umilul pictor Hodor Toader din Vişeul de Mijloc, care a pictat biserica pentru ca Domnul să-şi amintească de el.”
Pronaosul are un plafon întins, fără picturi. Pereţii au fost pictaţi din nou în prima jumătate a secolului al XIX-lea, lucru care a distrus multe din vechile picturi şi a deranjat aranjamentul iniţial al scenelor. Iniţial rezervat pentru tema Judecăţii de Apoi, spaţiul găzduieşte scene evanghelice lângă chipurile sfinţilor.
Pe peretele sudic, pe registrul întâi, se află fragmente din Judecata de Apoi, iar pe registrul al doilea – Fuga din Egipt, Ungerea Picioarelor lui Iisus şi Sf. Zosima, împărtăşind-o pe Sf. Maria Egipteanca.
Într-un cadru natural deosebit, lăcașul sfânt este amplasat în incinta cimitirului și în apropierea bisericii noi.
Lăcrimioara ZOTA