La Catedrala Episcopală din Baia Mare va avea loc procesiunea tradițională de Florii - 30 minute în urmă
Casa din Piața Gorki – proză de Marian Ilea (XI) - 42 minute în urmă
Sâmbăta lui Lazăr – ultima zi din Post în care se fac pomeniri pentru cei adormiţi - 3 ore în urmă
În Baia Mare s-a deschis Târgul de Florii – meșteri și meșteșuguri tradiționale maramureșene - 4 ore în urmă
Apel emoționant pentru un erou al muntelui - 5 ore în urmă
Investiția care poate salva România de la dezastrul ecologic - 5 ore în urmă
Băimăreanca Melisa Covaci a evoluat pe scena „Românii au talent” - 5 ore în urmă
Inconștiență în familie: părinți pasivi, copil șofer - 5 ore în urmă
Patrick Mureșan a obținut un rezultat deosebit la Olimpiada Națională de Interpretare Instrumentală, Vocală și Studii Teoretice Muzicale - 6 ore în urmă
Semafoare cu patru culori? Nu e glumă - 6 ore în urmă
Ce se poate ascunde în spatele unor apeluri telefonice primite din străinătate
Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) atrage atenţia, pe pagina sa de Facebook, că unele apeluri telefonice primite din exteriorul României pot fi tentative de #vishing, relatează Agerpres.
Cum e cu metoda vishing
„Atenţie la apelurile primite pe telefon, de la numere de telefon din exteriorul României! Acestea pot fi tentative de #vishing. Vishing-ul este o metodă de #phishing prin intermediul apelurilor telefonice (voice + phishing = vishing). Tehnicile utilizate sunt inspirate din tehnici de inginerie socială (#socialengineering). Cum funcţionează? Fiind în contact direct cu tine, atacatorul trebuie să te convingă de veridicitatea informaţiilor transmise telefonic, iar asta se întâmplă folosind date despre tine, de regulă unele disponibile online, în mod public. Astfel, să nu te mire faptul că în momentul în care vei răspunde unui asemenea apel, interlocutorul te va saluta folosind numele tău. În acest caz, utilizatorul a răspuns la un astfel de apel, iar o voce în limba română îl redirecţiona către un alt număr (probabil cu suprataxă) pentru a rezolva «detalii cu privire la asigurarea personală». Pentru a nu deveni suspicios legat de conversaţia avută şi de necesitatea ei, atacatorii atribuie poveştii o aură de urgenţă, la fel ca în cazurile de phishing: conturi blocate, plăţi suspicioase, sisteme nesigure, livrare de colete, probleme legate de conturile bancare, accidente etc.”, explică reprezentanţii CERT-RO.
Sfaturile CERT-RO
Aceştia precizează că, pentru a ne proteja pe parcursul convorbirii trebuie să fim vigilenţi cu privire la datele pe care le oferim atât în online, cât şi telefonic. De asemenea, trebuie verificată identitatea interlocutorului şi evitată oferirea de informaţii personale sau bancare şi mai ales efectuarea unor acţiuni la cerere, care pot pune în pericol securitatea informaţiilor (accesarea unor link-uri, reconfigurarea accesului la resurse, transmiterea de mesaje).
„În cazul în care aveţi suspiciuni legate de convorbirea abia încheiată, ar fi bine să vă notaţi tot ce vă amintiţi de pe urma ei: data şi durata apelului, numărul de telefon de pe care aţi primit apelul, orice date furnizate de atacator şi mai ales ce acţiuni aţi făcut, la cererea interlocutorului. Ulterior, aceste date vă pot ajuta, după caz, în raportarea apelului sau formularea unei plângeri. Dacă aţi furnizat date personale sau financiare, ori aţi realizat ulterior că apelul dvs. a fost redirectat către un număr cu suprataxă, notificaţi, după caz, Poliţia Română, banca emitentă a cardului ale căror date le-aţi oferit şi CERT-RO”, este sfatul reprezentanţilor CERT-RO.