Micuța artistă Lia Ciutac vă invită la spectacol; Împlinește 10 ani și dorește să ofere un cadou muzical celor care o apreciază - 10 ore în urmă
Lucian Perța, cel mai mare parodist român, la întâlnire cu elevii Liceului ,,Bogdan Vodă” din Vișeu de Sus - 10 ore în urmă
Bucuria, ura și alte orătănii - 10 ore în urmă
Spectacol emoționant susținut de Ansamblul Folcloric Național „Transilvania” la Colegiul Național „Mihai Eminescu” - 11 ore în urmă
Alo? N-ați văzut un an maro? - 11 ore în urmă
Jandarmii montani și elevii claselor I, o discuție despre siguranță și responsabilitate pe munte - 13 ore în urmă
Două prestigioase doctorate în domeniul Filosofie, la Baia Mare - 15 ore în urmă
Creșă nouă pentru copiii din Borșa - 17 ore în urmă
Toate pârtiile și instalațiile sunt deschide la SuperSki Cavnic - 18 ore în urmă
Colegiul „Mihai Eminescu” Baia Mare și-a sărbatorit patronul spiritual - 18 ore în urmă
Ce se poate ascunde în spatele unor apeluri telefonice primite din străinătate
Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) atrage atenţia, pe pagina sa de Facebook, că unele apeluri telefonice primite din exteriorul României pot fi tentative de #vishing, relatează Agerpres.
Cum e cu metoda vishing
„Atenţie la apelurile primite pe telefon, de la numere de telefon din exteriorul României! Acestea pot fi tentative de #vishing. Vishing-ul este o metodă de #phishing prin intermediul apelurilor telefonice (voice + phishing = vishing). Tehnicile utilizate sunt inspirate din tehnici de inginerie socială (#socialengineering). Cum funcţionează? Fiind în contact direct cu tine, atacatorul trebuie să te convingă de veridicitatea informaţiilor transmise telefonic, iar asta se întâmplă folosind date despre tine, de regulă unele disponibile online, în mod public. Astfel, să nu te mire faptul că în momentul în care vei răspunde unui asemenea apel, interlocutorul te va saluta folosind numele tău. În acest caz, utilizatorul a răspuns la un astfel de apel, iar o voce în limba română îl redirecţiona către un alt număr (probabil cu suprataxă) pentru a rezolva «detalii cu privire la asigurarea personală». Pentru a nu deveni suspicios legat de conversaţia avută şi de necesitatea ei, atacatorii atribuie poveştii o aură de urgenţă, la fel ca în cazurile de phishing: conturi blocate, plăţi suspicioase, sisteme nesigure, livrare de colete, probleme legate de conturile bancare, accidente etc.”, explică reprezentanţii CERT-RO.
Sfaturile CERT-RO
Aceştia precizează că, pentru a ne proteja pe parcursul convorbirii trebuie să fim vigilenţi cu privire la datele pe care le oferim atât în online, cât şi telefonic. De asemenea, trebuie verificată identitatea interlocutorului şi evitată oferirea de informaţii personale sau bancare şi mai ales efectuarea unor acţiuni la cerere, care pot pune în pericol securitatea informaţiilor (accesarea unor link-uri, reconfigurarea accesului la resurse, transmiterea de mesaje).
„În cazul în care aveţi suspiciuni legate de convorbirea abia încheiată, ar fi bine să vă notaţi tot ce vă amintiţi de pe urma ei: data şi durata apelului, numărul de telefon de pe care aţi primit apelul, orice date furnizate de atacator şi mai ales ce acţiuni aţi făcut, la cererea interlocutorului. Ulterior, aceste date vă pot ajuta, după caz, în raportarea apelului sau formularea unei plângeri. Dacă aţi furnizat date personale sau financiare, ori aţi realizat ulterior că apelul dvs. a fost redirectat către un număr cu suprataxă, notificaţi, după caz, Poliţia Română, banca emitentă a cardului ale căror date le-aţi oferit şi CERT-RO”, este sfatul reprezentanţilor CERT-RO.