Share
Se dorește tren metropolitan pe ruta Baia Sprie – Baia Mare – Seini

Se dorește tren metropolitan pe ruta Baia Sprie – Baia Mare – Seini

Zilele trecute, a fost aprobat Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Baia Mare, care cuprinde mai multe proiecte propuse până în anul 2030.

Printre acestea, se regăsește realizarea traseului pentru un tren metropolitan pe ruta Baia Sprie – Baia Mare – Seini. Valoarea proiectului este de 92.200.000 euro, însă totul depinde dacă vor exista și fondurile necesare.

Obiectivele proiectului vizează: creşterea gradului de accesibilitate pe traseul Baia Sprie – Baia Mare – Seini şi Baia Mare – Firiza; satisfacerea cererii de navetism din zona peirubană către municipiul reşedinţă de judeţ Baia Mare; reducerea cotei modale a autovehiculului personal în localităţile vizate; dezvoltarea zonei metropolitane Baia Mare; reducerea duratelor de deplasare spre şi dinspre municipiul reşedinţă de judeţ Baia Mare.

Mai în detaliu, proiectul propus în respectivul Plan presupune:

  • amenajarea unei linii de tren metropolitan pe traseul Baia Sprie – Baia Mare – Seini;
  • reconstruirea căii ferate între Baia Mare şi Baia Sprie;
  • amenajarea unei linii de tren metropolitan pe traseul Baia Sprie – Baia Mare – Firiza;
  • amenajarea staţiilor de tren metropolitan aferente traseului: construcţia/modernizarea peroanelor, constructia suprastructurilor de adapostire a calatorilor, dotarea cu mobilier urban specific, construcţia/modernizarea clădirilor tehnice şi de adapostire. Peroanele sunt construite astfel încât să permită accesul facil în/ din vehicul pentru toate categoriile de călători;
  • 2 posibile trasee: T1 Seini – Baia Mare – Firiza – 34.5km, operabil pe termen scurt, infrastructură integral existentă şi T2 Seini – Baia Mare – Baia Sprie – 36.3km, operabili pe termen mediu/lung, condiţionat de instalarea infrastructurii feroviare din Combinat (Sit Regenerare) la Baia Sprie pe vechiul terasament, pe Calea Plevnei;
  • rețeaua propusa prezintă 10 staţii comune, dintre care 3 puncte noi de oprire, şi respectiv 3 staţii noi pe fiecare ramură a serviciului, totalizând 16 staţii (inc. Gara Baia Mare). Durata de parcurs a unui astfel de traseu, la o viteza comercială realistă de până în 4okm/h şi respectiv cu timpii tehnici necesari rebrusării ajunge la 2 ore, o ora per sens;
  • în privinta exploatarii, va fi nevoie de un parc circulant de 4 trenuri active şi o rezervă pentru un serviciu intercalat la fiecare 30 de minute în ora de vârf(pe trunchiul comun). În afara orei de vârf trenurile ar circula la 40 de minute (cu 3 trenuri) şi respectiv o dată pe oră seara şi în weekenduri (două trenuri).

Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu