Întreruperi de curent programate în Maramureșul istoric - 4 minute în urmă
Canonul cel Mare la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 55 minute în urmă
Vasile Igna: O viață dedicată literaturii și culturii române - 1 oră în urmă
Aproape 400 de copii s-au înscris la expoziția-concurs „Flori cu șnur de mărțișor” din Vișeu de Sus - 2 ore în urmă
Voce puternică și carismă: Andrea Muj, maramureșeanca născută în Franța, a strălucit pe scena X Factor - 2 ore în urmă
Haos la Spitalul Județean Baia Mare - 2 ore în urmă
Elevii Colegiului de Arte Baia Mare vor participa la un workshop susținut de un profesor de la Universitatea din Salamanca, Spania - 3 ore în urmă
Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 14 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 16 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 17 ore în urmă
Acte de stare civilă, obținute online. Sistemul informatic va funcționa din septembrie 2024
Începând din 24 septembrie 2024 va funcționa la nivel național sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor civile.
Astfel, din toamnă, vom putea transmite online cererile şi documentele necesare înregistrării actelor de stare civilă.
Pe de altă parte, din 24 septembrie, eliberarea documentelor de stare civilă se va face doar după solicitarea prin intermediul sistemului informatic integrat al MAI, după cum arată reiese un proiect de HG.
Normele metodologice de aplicare intră în vigoare la 31 martie, iar din aprilie și până în septembrie, MAI va stabili în ce localităţi se vor derula programe-pilot în care va fi testată funcţionarea sistemului informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă.
Sistemul informatic integrat va fi pus în funcţiune gradual la nivelul ţării până la 24 septembrie 2024, când va aplica în toată ţara, se arată în proiectul de HG.
Ce documente vor putea fi solicitate numai online:
- certificatele de stare civilă (de naştere, căsătorie, deces)
- certificatele de divorţ,
- certificatul privind componența familiei
- adeverința de înhumare/incinerare, reiese din HG consultată de Economica.net.
Principalele beneficii ale proiectului sunt reducerea numărului de documente prezentate în format de hârtie, precum şi a timpului de soluţionare a cererilor prin preluarea informaţiilor în format electronic din sistem, eliminarea necesităţii prezenţei cetăţenilor la structurile de stare civilă pentru a solicita înscrierea modificărilor în statutul civil sau optimizarea soluţionării cererilor de atribuire a CNP-urilor.