Artistul Paul Surugiu (Fuego) va concerta la începutul primăverii, la Baia Mare - 12 ore în urmă
Activitate a elevilor Liceului „Emil Racoviță,” dedicată marelui poet Mihai Eminescu - 12 ore în urmă
O nouă acțiune de căutare-salvare a Salvamont Maramureș - 13 ore în urmă
Programul Preasfințitului Părinte Timotei Sătmăreanul pentru duminică, 12 ianuarie - 13 ore în urmă
Cuvântul „MULȚUMESC” este sărbătorit pe tot globul, la data de 11 ianuarie - 14 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Liniștea care construiește încredere - 17 ore în urmă
În Ruscova se organizează „An Nou pe rit vechi” - 19 ore în urmă
În Târgu Lăpuș se va construi o creșă - 19 ore în urmă
Cum va fi marcată Ziua Culturii Naționale la Facultatea de Litere din Baia Mare - 19 ore în urmă
Artistul Florin Ștefan va susține un recital deosebit de nai la Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» - 19 ore în urmă
Despre ajutorul de deces pe durata stării de urgență
Casa Județeană de Pensii (CJP) Maramureș vine cu precizări referitoare la plata ajutorului de deces pe durata stării de urgență.
Conform art.XIX din OUG nr.32/2020, în cazul decesului asiguratului, pensionarului sau al unui membru de familie al acestora, care nu era asigurat ori pensionar, ajutorul de deces se acordă și se plătește pe baza următoarelor documente transmise, în copie, cu poșta, pe fax sau e-mail:
- cerere acordare ajutor deces, conform modelului prevăzut în Anexa nr.11 la H.G.nr.257/2011 ;
- certificat deces (copie);
- act identitate solicitant (copie);
- dovada cheltuielilor (factură sicriu, alte obiecte funerare) – copie sau declarație pe propria răspundere, neautentificată, că a suportat cheltuielile de înmormântare, însoțită de copia actelor de stare civila (certificat naștere, căsătorie solicitant);
- extras cont pe numele titularului cererii, daca se opteaza pentru plata ajutorului de deces în cont bancar.
Pentru ajutorul de deces în cazul asiguratului se vor prezenta, în copie și extras REVISAL, și adeverința de la angajator din care să rezulte că decedatul era asigurat la data decesului (copie).
Pentru ajutorul de deces în cazul copilului major bolnav, aflat în întreținerea pensionarului sau asiguratului, se vor anexa în copie actele medicale (copie).
În cazul copilului decedat cu vârsta între 18 și 26 de ani – adeverință că urma o formă de învățământ organizată conform legii (copie).
Plata ajutorului de deces se face prin mandat poștal sau virament în contul bancar al titularului cererii.
Documentele precizate, în copie, se pot transmite în funcție de domiciliul avut de persoana decedată, la Baia Mare sau Sighetu Marmației.
Prin fax: Baia Mare – 0262 227 497, Sighetu Marmației – 0262 437 242.
E-mail: intrebari@pensiimaramures.ro, pensii@pensiimaramures.ro sau prin corespondența transmisă cu poșta pe adresa instituției: Baia Mare, str.Hortensiei, nr.1A sau Casa Locală Sighetu Marmației, str. Andrei Mureșan, nr.8.
Această măsură încetează în termen de 60 de zile de la data încetării stării de urgență.