Cinci maramureșeni talentați au înființat Grupul „Coconii de pe sate”: „Dragostea pentru tradiții și folclor este liantul nostru” - 3 ore în urmă
Se anunță o mișcare care ar putea schimba echilibrul de putere în România - 3 ore în urmă
Concert special de muzică, emoție și recunoștință de Ziua Femeii la Budești - 4 ore în urmă
Donald Trump, cel mai iubit politician în Rusia? - 5 ore în urmă
O iarnă plină de realizări pentru Filosofia băimăreană și urmează o primăvară plină de evenimente - 6 ore în urmă
Unitatea canină Salvamont Borșa, formată din Athos și Andreica Nicoară, participă la Conferința europeană a salvatorilor pe pârtiile de schi - 6 ore în urmă
„Rugăciune și cântare în Postul Mare”: Concurs online de pricesne organizat în Episcopia Maramureșului și Sătmarului - 6 ore în urmă
Elevii din Săcălășeni la Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” din Baia Mare - 7 ore în urmă
Întâlnire a Cenaclului Scriitorilor din Maramureș – 8 martie 2025 - 9 ore în urmă
Reabilitarea Bibliotecii Municipale „Laurențiu Ulici” din Sighetu Marmației - 10 ore în urmă
Deținătorii de trotinete și biciclete electrice ar putea fi obligați să plătască asigurare
Un proiect de lege ce a fost depus la Senat vizează deținătorii de trotinete și biciclete electrice. Proiectul de lege adaugă la definiția vehiculului „orice mijloc de transport cu masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă mai mare de 14 km/h”.
Astfel, legislaţia românească va fi pusă în acord cu cea europeană în ceea ce privește definiția unui „vehiculul”. Având în vedere că obligația de asigurare se raportează la anumite criterii de natură tehnică, trotinetele și bicicletele electrice vor intra sub incidența obligației de plată a asigurării.
Proiectul stabileşte, totodată, modalitatea în care asigurările obligatorii vor putea fi verificate în trafic, fără ca vehiculul să fie oprit, dar cu respectarea legislației GDPR.
Proiectul de lege definește ca fiind vehicul orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care nu se deplasează pe şine cu o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h dau masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h; orice remorcă destinată utilizării cu vehiculul menţionat, indiferent dacă este cuplată sau necuplată; tramvai.
Proiectul a fost depus la Senat, care este prima ameră legislativă. Urmează Camera Deputaților, care este for decizional.