Marioara Murărescu – o legendă vie a folclorului românesc - 45 minute în urmă
Reacția Elenei Lasconi la atacurile lui Călin Georgescu - 47 minute în urmă
Alertă epidemiologică: Creștere alarmantă a cazurilor de gripă și infecții respiratorii - 51 minute în urmă
Moștenirea artistică a lui Klein József rămâne o parte importantă a patrimoniului cultural - 55 minute în urmă
Creșterea reprezentării UDMR în Maramureș - 60 minute în urmă
Tersánszky Józsi Jenő: băimăreanul care a refuzat să fie banal - 2 ore în urmă
Mănăstirea Moisei se pregătește de hramul de iarnă - 5 ore în urmă
La Biblioteca Județeană Baia Mare a avut loc o altă întâlnire din seria de conferințe „Provocările gândirii – incursiune în cunoașterea omului”, susținute de Marcel Mureșan - 5 ore în urmă
Povestea scrisului – o călătorie prin timp la Școala Gimnazială Baia-Sprie - 5 ore în urmă
Activitate de conștientizare la Școala „Ioan Mihalyi de Apșa” - 6 ore în urmă
Deținătorii de trotinete și biciclete electrice ar putea fi obligați să plătască asigurare
Un proiect de lege ce a fost depus la Senat vizează deținătorii de trotinete și biciclete electrice. Proiectul de lege adaugă la definiția vehiculului „orice mijloc de transport cu masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă mai mare de 14 km/h”.
Astfel, legislaţia românească va fi pusă în acord cu cea europeană în ceea ce privește definiția unui „vehiculul”. Având în vedere că obligația de asigurare se raportează la anumite criterii de natură tehnică, trotinetele și bicicletele electrice vor intra sub incidența obligației de plată a asigurării.
Proiectul stabileşte, totodată, modalitatea în care asigurările obligatorii vor putea fi verificate în trafic, fără ca vehiculul să fie oprit, dar cu respectarea legislației GDPR.
Proiectul de lege definește ca fiind vehicul orice mijloc de transport pe uscat cu propulsie proprie, dar care nu se deplasează pe şine cu o viteză maximă constructivă mai mare de 25 km/h dau masă proprie mai mare de 25 kg şi o viteză maximă constructivă mai mare de 14 km/h; orice remorcă destinată utilizării cu vehiculul menţionat, indiferent dacă este cuplată sau necuplată; tramvai.
Proiectul a fost depus la Senat, care este prima ameră legislativă. Urmează Camera Deputaților, care este for decizional.