Se pun în vânzare online biletele pentru meciul ”tricolorilor” cu Austria - 5 ore în urmă
Coșmar pe stadion: Copii bătuți și amenințați cu moartea după derby-ul clujean - 5 ore în urmă
S-a stins Val Kilmer, actorul cu roluri memorabile în ”Top Gun”, ”The Doors” și ”Batman Forever” - 8 ore în urmă
Cinci minore românce, Jean-Claude Van Damme și un scandal care cutremură lumea filmului - 8 ore în urmă
Peste 45 de premii și mențiuni obținute de elevii de la „Lucaciu” la concursurile și olimpiadele de limba română - 9 ore în urmă
Tinerii din Dumbrăvița, coordonați de pr. Bogdan Ciocotișan, au participat la masa rotundă cu tema „Istorie, identitate și cultură locală în Parohia Ortodoxă Dumbrăvița în ultimii 100 de ani” - 9 ore în urmă
Șase elevi de la „Șincai” s-au calificat la Olimpiada Națională de Chimie - 9 ore în urmă
Numeroși elevi de la Colegiul de Arte Baia Mare vor participa la faza finală a Olimpiadei Naționale de Arte Vizuale, Arhitectură, Design și Istoria Artelor - 10 ore în urmă
Maramureșean prins conducând sub influența alcoolului și fără permis o mașină cu numere false - 11 ore în urmă
Deepfake – o amenințare digitală greu de detectat, avertizează Directoratul de Securitate Cibernetică - 12 ore în urmă
Sondaj: 44,7% dintre tinerii români sunt interesați să înființeze o afacere la munte
Zilele acestea, Euromontana – Asociația Europeană a Zonelor Montane – a comunicat rezultatele sondajului de opinie desfășurat în rândul tinerilor care locuiesc în zona de munte din Europa, inclusiv România pe parcursul anului 2021. În calitate de membru în cadrul Asociației Euromontana, Consiliul Județean Maramureș a susținut acest sondaj prin promovarea și diseminarea sa în plan local.
Rezultatele sondajului relevă date interesante, unele chiar surprinzătoare, privind așteptările și implicarea tinerilor din zona de munte, printre care:
– munții sunt atractivi, dar sunt necesare eforturi semnificative pentru furnizarea de servicii;
– zonele montane de mâine trebuie să fie dedicate și angajate spre sustenabilitate;
– există inegalități puternice între țări și regiuni;
În ceea ce privește România, din sondaj rezultă că se înregistrează o rată ridicată a tinerilor interesați să înființeze o afacere la munte (44,7%), iar Spania prezintă o atracție deosebită pentru așa-numitele locuri de muncă tradiționale montane (37%), precum fermieri, păstori, instructori de schi.
În general, repondenții din România sunt mai în vârstă decât media europeană, deoarece 58% au între 26 și 29 de ani (față de 46% la nivel european). Ca și în cazul Spaniei, acest lucru poate explica de ce avem aici o proporție mai mare de tineri lucrători (67%) și mai puțini tineri studenți (25%), în comparație cu media europeană (respectiv 37% și 56%).
Raportul Euromontana analizează rezultatele sondajului la scară europeană.
Tendințele menționate mai sus reprezintă firul comun al raportului și sunt confirmate în toate țările chestionate. Cu toate acestea, în funcție de faptul că locuiesc în Alpi, Carpați, Pirinei sau chiar în două văi din apropiere, tinerii prezintă provocări sau oportunități diferite. Analizând datele în funcție de țară, apar tendințe specifice ce pot oferi temei de analiză cu privire la nevoile tinerilor din zonele montane.
Principalul mesaj de reținut din acest raport este că zonele montane sunt atractive pentru tineri. La nivel european, majoritatea tinerilor (66%) doresc să trăiască și să lucreze într-o zonă montană în viitor. Munții europeni au puncte forte recunoscute de tineri, în primul rând calitatea vieții în munți și apropierea de natură. Acestea sunt cele două motive principale pentru care tinerii trăiesc la munte, iar acest lucru nu s-a schimbat de la studiul anterior realizat de Euromontana în 2012. Cu toate acestea, zonele montane suferă de un acces dificil la educație, lipsa locurilor de muncă și transportul public deficitar. Aceste bariere sunt clar identificate ca probleme majore pentru tineri și nu s-au schimbat în 10 ani.
Euromontana a elaborat, la sfârșitul raportului, 6 fișe de țară, disponibile, pentru Franța, Italia, Norvegia, Polonia, România și Spania.
Sondajul a fost adresat tinerilor din zona de munte, cu vârsta cuprinsă între 18 și 29 de ani, cu scopul de realiza un studiu complex la nivel european și pentru evalua mai bine dorințele și provocările tinerilor, populației, care trăiește în zonele montane. Acesta a fost compus din maximum 25 de întrebări, cu 4 întrebări deschise și 21 de întrebări de bifat.