Share
Bagajul pierdut, un coșmar pentru cei care călătoresc

Bagajul pierdut, un coșmar pentru cei care călătoresc

Un bagaj pierdut, de regulă într-un aeroport, este întotdeauna un coșmar, atunci când mergem sau când ne întoarcem din vacanţă. Pierderea unui bagaj poate avea un impact semnificativ asupra călătorilor. Pe lângă disconfortul cauzat de lipsa obiectelor personale, aceștia pot întâmpina dificultăți în desfășurarea activităților planificate, cum ar fi întâlnirile de afaceri sau alte evenimente importante. De asemenea, pierderea documentelor sau a medicamentelor esențiale poate crea probleme serioase. Așadar, pierderea bagajelor afectează atât nivelul de confort material, cât și starea emoțională a persoanelor.

Iată câteva sfaturi utile de la experţi înainte de a pleca în vacanță, în eventualitatea în care vă pierdeți sau vi se pierde bagajul.

Pentru a vă asigura că bagajul nu va fi deschis fără motiv sau nu se va rupe atunci când va fi transportat sau “aruncat” atunci când este preluat, ar fi bine să îl înfoliați. Totuşi, dacă nu vreți să dați prea mulţi bani la aeroport, puteţi înfolia bagajul acasă fără prea multe costuri şi fără prea multă bătaie de cap.

Asigurați-vă că puneți şi un semn distinctiv la valiză pentru a o recunoaşte mai uşor. Mai mult, ar fi bine să reţineți ce culoare are, câteva semne distinctive, dar şi marca valizei. Informaţiile vă vor fi de folos dacă veți depune reclamaţie pentru a vă recupera bagajul pierdut.

Obiectele de valoare şi electronicele se păstrează întotdeauna în bagajul de mână. Pe scurt, laptopul sau tabletele, bijuteriile şi actele de identitate se vor ţine în bagajul sau rucsacul pe care îl luați cu voi în avion.

Ideal este să depuneți plângerea atunci când vă aflați în aeroport şi să nu aşteptaţi prea mult. Cu cât mai repede, cu atât mai bine, pentru că de regulă un bagaj pierdut poate fi recuperat în aproximativ 48 de ore. Este esențial să păstrezi o copie a tuturor documentelor pe care le completați sau le primiți în legătură cu pierderea bagajului. Acestea pot include formularul de raportare a pierderii, chitanțe sau dovezi ale comunicării cu reprezentanții companiei aeriene. Acestea pot fi necesare în viitor pentru a susține eventualele reclamații sau cereri privind despăgubire.
.
După ce ați depus reclamaţia va trebui să furnizați o adresă, pentru ca bagajul să fie livrat în scurt timp.
Pasagerii au dreptul la compensație financiară, atunci când bagajul lor este pierdut sau deteriorat. Valoarea compensației poate varia în funcție de intervalul de timp în care bagajul a fost pierdut, precum și de valoarea conținutului. De exemplu, dacă bagajul este recuperat în termen de 24 de ore, compensația poate fi mai mică decât dacă acesta este pierdut pentru o perioadă mai lungă de timp. Este important să poți dovedi valoarea bunurilor pierdute, în cazul unei posibile solicitări de compensare.
Lăcrimioara ZOTA

 


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu