KALMÁR ZOLTÁN: Toți pasionații de fotografie se întorc în locurile care i-au inspirat - 9 ore în urmă
Concursul ,,Flori cu șnur de mărțișor” și-a desemnat câștigătorii - 13 ore în urmă
O elevă de la Liceul Teoretic „Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus, cel mai mare punctaj din Maramureș la faza județeană a Olimpiadei de Biologie - 13 ore în urmă
În comuna Fărcașa au demarat lucrările de modernizare a infrastructurii de iluminat public stradal - 13 ore în urmă
Horitoarea Floarea Ciuc din Breb a trecut la cele veșnice - 14 ore în urmă
Consultantul lui Călin Georgescu şi-a anunţat candidatura la alegerile prezidenţiale - 17 ore în urmă
Teofil Vlad, a cucerit cele mai înalte vârfuri de pe fiecare continent - 17 ore în urmă
Sportivi din cadrul Clubului Martial Arts Dojo Baia Mare, pe podium la Campionatul Național de Taekwon-do ITF - 17 ore în urmă
Eclipsa totală de Lună din 14 martie – un spectacol ceresc impresionant - 17 ore în urmă
La Muzeul Satului Baia Mare a debutat proiectul „Plantează o FLOARE, sădește un POM, fă-ți datoria de om”, alături de grupa mare C de la Grădinița cu Program Prelungit Târgu Lăpuș - 17 ore în urmă
Pentru a reduce numărul accidentelor rutiere din Recea, primarul a aplicat spusele lui Goethe: ”Mehr licht!”
Multe accidente rutiere s-au petrecut pe DN 1C (E58), pe raza comunei Recea, cu precădere la trecerile de pietoni (trei sunt în Recea și tot trei în Lăpușel). Totul a culminat cu accidental mortal din 8 decembrie 2019, când un un bărbat în vârstă de 73 de ani – ce traversa regulamentar pe trecerea de pietoni din dreptul grădiniței din Lăpușel – a fost accidentat mortal de o mașină condusă o femeie în vârstă de 37 de ani. Primarul din Recea a semnalat problema încă din toamnă, când a trimis adresa 9503/30.09.2019 către Serviciul Rutier al IPJ Maramureș și Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Cluj și SDN Baia Mare.
”Vă rugăm să analizați posibilitatea de a amplasa în zona trecerilor de pietoni rampe/ ridicături pentru a rupe din viteza de deplasare a autoturismelor” – cerea primarul Pavel Octavian.
Primul răspuns a venit în 8 octombrie de la DRDP Cluj, în care se propune îmbunătățirea modului de semnalizare a trecerilor pentru pietoni, începând cu cele la care s-au înregistrat mai multe evenimente rutiere. Acestea urmau a fi stabilite de reprezentanții IPJ Maramureș și ai administrației locale și abia apoi ”să se ia măsurile cele mai eficiente de prevenire și reducere a numărului de accidente”.
Răspunsul IPJ Maramureș a fost elaborat de în 14 octombrie (și intrat la Primăria Recea în 23.10) și propune o serie de măsuri, convenite împreună cu cei de la SDN Baia Mare:
- executarea de covoare antiderapante de culoare roșie în zona trecerilor de pietoni
- îmbunătățirea semnalizării verticale
- prezența zilnică a echipajelor de polție și depistarea șoferilor care depășesc viteza legală.
Iar adminstrației locale i se reamintește obligația de a îmbunătăți în general iluminatul public, în mod special în zona trecerilor de pietoni.
Până să se pună în practică măsurile aflate doar la stadiul de corespondență, a avut loc și un accident mortal la trecerea de pietoni din dreptul grădiniței din Lăpușel. În 8 decembrie 2019, un bărbat în vârstă de 73 de ani traversa regulamentar pe trecerea de pietoni, când a fost lovit mortal de o mașină condusă o femeie în vârstă de 37 de ani.
De pe hârtie pe asfalt au ajuns doar două măsuri. De fapt una, căci prezența zilnică a echipajelor de poliție pe DN 1C nu era o măsură nouă, ci una în continuare. Așa că a trecut din birouri în stradă doar îmbunătățirea iluminatului la trecerea de pietoni pe care, în urmă cu trei zile, avusese loc accidentul mortal, măsură concretizată de administrația locală. Astfel că la trecerea de pietoni cu pricina este mai multă lumină; ”Mehr licht!”, așa cum au sunat ultimele cuvinte ale marelui Goethe.
În rest, sperăm că porțiunea de drum invocată va fi deloc – sau măcar mai puțin însângerată în 2020 – și că vor fi puse în practică și celelalte măsuri ”de prevenire și reducere a numărului de accidente”.
2 Comentarii în această postare
mo
Nu luminati doar ptrecerea de pietoni(partea carosabila). O conduita preventiva ne spune ca trebuie observat pietonul inca din timp ca se indreapta inspre trecere si ca are intentia de a traversa, deci luminati si trotuarul. #numazic
Galatus Dan
Daca nu ati vazut filmarea accidentului din 8 decembrie 2019 puteti numi acea trecere a persoanei regulamentara . Ea s-a efectuat in apropierea trecerii de pietoni (nu pe trecere) si in fuga (ceea ce exclude orice intentie a persoanei de a se asigura) .De fapt ambii participanti la trafic nu au respectat regulile ,doamna mergand cu o viteza care nu i-a permis sa vada intentia pietonului de a efectua traversarea si astfel sa evite accidentul . Eu stau Recea si atunci cand vreau sa trec strada …indiferent de ora dar mai ales dupa lasarea intunericului …ma asigur mai intai ca cei care co duc autovehiculele ma observa si vad intentia mea de a trece strada si ca pot opri in siguranta . Nu uitati ca fiind iarna soseaua poate fi acoperita cu polei si o frana brusca poate genera derapaje ceea ce ma poate pune in pericol chiar daca inca nu am inceput traversarea .