Încă o zi liberă pentru bugetari, în 2025 - 2 ore în urmă
Duminică seară, de vizionat „Pictorul de pancarte” de Marian Ilea, la Teatrul Ararat - 2 ore în urmă
Artistul Paul Surugiu (Fuego) va concerta la începutul primăverii, la Baia Mare - 14 ore în urmă
Activitate a elevilor Liceului „Emil Racoviță,” dedicată marelui poet Mihai Eminescu - 15 ore în urmă
O nouă acțiune de căutare-salvare a Salvamont Maramureș - 15 ore în urmă
Programul Preasfințitului Părinte Timotei Sătmăreanul pentru duminică, 12 ianuarie - 16 ore în urmă
Cuvântul „MULȚUMESC” este sărbătorit pe tot globul, la data de 11 ianuarie - 16 ore în urmă
Psiholog psihoterapeut Cecilia Ardusătan: Liniștea care construiește încredere - 19 ore în urmă
În Ruscova se organizează „An Nou pe rit vechi” - în urmă
În Târgu Lăpuș se va construi o creșă - în urmă
„Throning-ul”, fenomenul specific Generației Z, ia amploare în relațiile dintre tineri
În era digitală, Generația Z a dezvoltat noi comportamente în relații, printre care se remarcă fenomenul numit „throning”. Throning” se referă la selectarea unui partener în funcție de statutul său social, influența online sau aspectul fizic, cu scopul de a spori propria imagine publică. Astfel, relațiile devin instrumente de marketing personal, mai degrabă decât conexiuni autentice bazate pe sentimente și compatibilitate. Acest termen descrie practica de a alege parteneri care să îmbunătățească imaginea personală pe rețelele sociale, transformând relațiile într-un mijloc de autopromovare. Experții avertizează că această tendință este alimentată puternic de rețelele sociale, unde numărul de urmăritori și influența online au devenit criterii principale în alegerea unui partener. „Este vorba de căutare de aur, dar pentru faimă mai degrabă decât pentru bani – deși cele două vin de obicei mână în mână”, explică specialiștii. Rețelele sociale și presiunea de a avea succes online au transformat relațiile autentice într-o cursă pentru vizibilitate și statut.
Această tendință poate duce la relații superficiale, în care partenerii sunt aleși pentru beneficiile pe care le aduc imaginii publice, nu pentru legături emoționale reale. În plus, presiunea de a menține o aparență perfectă online poate genera stres și anxietate, afectând sănătatea mentală a tinerilor. Specialiștii în relații recomandă tinerilor să se concentreze pe conexiuni autentice și să evite să transforme relațiile într-un instrument de câștigare a popularității online.
Cum putem evita „Throning-ul”
- Autenticitate: Este esențial să ne evaluăm motivele pentru care intrăm într-o relație și să ne asigurăm că acestea se bazează pe sentimente reale, nu pe dorința de a impresiona.
- Comunicare deschisă: Discuțiile sincere cu partenerul despre așteptări și intenții pot preveni neînțelegerile și dezamăgirile.
- Limitarea influenței sociale: Reducerea timpului petrecut pe rețelele sociale și concentrarea pe interacțiuni reale pot ajuta la dezvoltarea unor relații mai sănătoase.
Lăcrimioara ZOTA
1 Comentariu în această postare
Dan Udrea
Foarte utile sugestiile. Surprinzător este faptul că aceste sugestii sunt date de peste 30 de ani în publicațiile Martorilor lui Iehova, dar au fost cu vehemență respinse. În timp ce lumea, în general, le consideră a fi de ultimă oră, „martorii” le aplică de decenii. Și ne mai mirăm de ce ei au familii stabile iar marea majoritate a familiilor se destramă.