Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 40 minute în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 3 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 3 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 4 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 4 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 4 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 4 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 4 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 5 ore în urmă
Ziua Mondială a Scriitorilor, marcată la Filiala „Nicolae Iorga” a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” - 6 ore în urmă
Undă verde pentru metroul din Cluj-Napoca: A fost emis certificatul de urbanism! Câte stații va avea și care este traseul
Consiliul Județean Cluj anunță că a emis certificatul de urbanism necesar pentru proiectul construirii metroului Florești – Cluj-Napoca, pe un traseu de aproximativ 20 de kilometri, cu 19 stații subterane și un depou subteran.
Potrivit unui comunicat al Consiliului Județean Cluj, a fost emis certificatul de urbanism necesar elaborării Planului Urbanistic Zonal și a Studiului de Fezabilitate pentru începerea primei etape din cadrul proiectului „Tren Metropolitan Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida” – Magistrala 1 de metrou și tren metropolitan, inclusiv legătura dintre acestea.
Conform documentului emis, viitoarea magistrală de metrou Florești – Cluj-Napoca va avea un traseu în lungime de aproximativ 20 de kilometri și va număra 19 stații subterane și un depou subteran. Dintre acestea, 14 stații vor fi amplasate în Cluj-Napoca, pe axa vest-centru-est și vor deservi principalele puncte de interes.
Traseul propus al metroului este următorul: zona de sud a comunei Florești – viitorul spital regional de urgență – centrul comercial din Florești – cartierul Mănăștur – centrul orașului Cluj-Napoca și zona de est a orașului, respectiv zona Aurel Vlaicu/Podul Ira.
„E un proiect de maximă importanţă atât pentru Cluj-Napoca şi zona metropolitană, cât şi pentru întreg judeţul. Tocmai de aceea, realizarea metroului va beneficia de sprijinul constant al Consiliului Judeţean, astfel încât să devină realitate cât mai curând”, spune preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.
În 2 martie, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca Dan Tarcea a declarat pentru Agerpres că pe traseul metroului a fost descoperit un zăcământ de sare şi că, din acest motiv, preţul, estimat în prezent la 1,2 miliarde de euro, ar putea să crească.
„Este foarte posibil să fie şi ceva creşteri de costuri, dar nesemnificative, în comparaţie cu valoarea proiectului. Nu ştim astăzi care sunt costurile. Proiectul nu este în pericol, acesta este cel mai important aspect. Şi e foarte bine că au descoperit în acest moment zăcămintele de sare şi că nu s-au descoperit la faza de execuţie. Costul metroului este estimat la 1,2 miliarde de euro. Este o estimare. Poate să fie 1,1 miliarde, nu pot să vă spun, ne va spune studiul de fezabilitate”, a susţinut Dan Tarcea.
În noiembrie, Asociația Pro Infrastructura avertiza că proiectul este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea studiului de fezabilitate, dar primăria Cluj-Napoca abordează „relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă”.
Sursa – hotnews.ro