KALMÁR ZOLTÁN: Toți pasionații de fotografie se întorc în locurile care i-au inspirat - 11 ore în urmă
Concursul ,,Flori cu șnur de mărțișor” și-a desemnat câștigătorii - 15 ore în urmă
O elevă de la Liceul Teoretic „Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus, cel mai mare punctaj din Maramureș la faza județeană a Olimpiadei de Biologie - 15 ore în urmă
În comuna Fărcașa au demarat lucrările de modernizare a infrastructurii de iluminat public stradal - 15 ore în urmă
Horitoarea Floarea Ciuc din Breb a trecut la cele veșnice - 16 ore în urmă
Consultantul lui Călin Georgescu şi-a anunţat candidatura la alegerile prezidenţiale - 19 ore în urmă
Teofil Vlad, a cucerit cele mai înalte vârfuri de pe fiecare continent - 19 ore în urmă
Sportivi din cadrul Clubului Martial Arts Dojo Baia Mare, pe podium la Campionatul Național de Taekwon-do ITF - 19 ore în urmă
Eclipsa totală de Lună din 14 martie – un spectacol ceresc impresionant - 19 ore în urmă
La Muzeul Satului Baia Mare a debutat proiectul „Plantează o FLOARE, sădește un POM, fă-ți datoria de om”, alături de grupa mare C de la Grădinița cu Program Prelungit Târgu Lăpuș - 19 ore în urmă
2021, an fructuos pentru Muzeul de Mineralogie Baia Mare; Patrimoniul muzeal a sporit cu 30 de piese, iar numărul vizitatorilor a crescut
Pentru Muzeul Județean de Mineralogie „Victor Gorduza” Baia Mare, anul 2021 s-a dovedit a fi unul fructuos, din cele mai importante puncte de vedere: patrimoniul muzeal a sporit cu 30 de piese (22 recepționate prin donații, iar 8 prin achiziții), numărul de vizitatori la sediu a crescut cu 64%, iar veniturile proprii cu 110%, față de anul anterior.
Totodată, au fost organizate 9 expoziții temporare la sediu și în țară și 24 de evenimente culturale, a fost câștigat și implementat un proiect finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, iar activitatea în online și reflectarea în mass-media – una explozivă.
„În ceea ce privește situația vizitatorilor din anul 2021, putem spune că, față de anul 2020, cifrele încep să crească, chiar dacă încă nu s-a ajuns la valorile înregistrate înainte de debutul pandemiei generate de virusul Sars-Cov2.
Comparativ cu anul anterior, când numărul vizitatorilor înregistrați a fost de 7.634, se poate observa o creștere considerabilă de 64%.
Din analiza acestor date observăm că peste jumătate dintre vizitatori sunt adulți (categoriile adulți și pesionari), categoriile elevi/studenți și preșcolari, înregistrând doar 35% din totalul vizitatorilor, aspecte explicate de scăderea vizitelor grupurilor de elevi, în primul rând datorită menținerii activităților școlare în mediul online, pentru o bună perioadă din anul 2021.
Numărul de grupuri înregistrat în anul 2021 a fost de 136, o creștere considerabilă față de cele 31 de grupuri, care au vizitat Muzeul în 2020” – transmit reprezentanții instituției de cultură.
În anul 2021, numărul total al beneficiarilor activităților realizate de Muzeul de Mineralogie a fost de 31.149, dintre care 12.772 vizitatori la sediu și 18.377 persoane care au vizitat expoziția itinerantă națională „Minerale și asociații minerale din România”, în patru din cele cinci locații (vernisajul expoziției de la Suceava a avut loc la mijlocul lunii noiembrie, astfel că pentru această locație nu au fost încă contabilizați vizitatorii) din țară, în care aceasta a fost prezentă, respectiv „Muzeul „Vasile Pârvan” din Bârlad, Muzeul de Științele Naturii Roman, Muzeul de Științe Naturale Piatra Neamț și Muzeul Științei și Tehnicii „Ștefan Procopiu” din Iași.
„Pentru modul în care am reușit să ne desfășurăm activitatea în anul 2021 atât pe plan cultural, dar și administrativ, dorim să mulțumim, în primul rând, Consiliului Județean Maramureș de al cărui sprijin constant ne-am bucurat și care ne asigură cea mai mare parte a resurselor financiare necesare.
De asemenea, dorim să aducem mulțumirile noastre sincere, tuturor instituțiilor, societăților comerciale și organizațiilor neguvernamentale cu care am colaborat: muzee și alte instituții de cultură și învățământ, cu care am organizat împreună evenimente culturale și științifice, colecționari, de la care am achiziționat sau ne-au oferit ca donație eșantioane minerale, firme, de la care am achiziționat bunuri și servicii, sponsori și, nu în ultimul rând, reprezentanți mass-media, care au reflectat cu promptitudine și justețe activitatea Muzeului” – mai transmit reprezentanții Muzeului.