Share
Ascensiunea firmei Nord-Vest Infrastructură și Servicii nu poate fi oprită

Ascensiunea firmei Nord-Vest Infrastructură și Servicii nu poate fi oprită

A fost semnat acordul cadrul pe patru ani, pentru realizarea lucrărilor de infrastructură rutieră din municipiul reședință de județ. Aceste servicii vor fi executate de către asocierea ARL Strabag – SC Construrom SA și SC Nord Vest Infrastructură și Servicii SRL. În această asociere, ARL are o pondere de 55%, Construrom SA- 25%, iar Nord Vest Infrastructură și Servicii – 20%.

Ultimele două firme sunt asociate și în deszăpezirea Băii Mari și – indirect – în demisia directorului Directiei pentru Dezvoltare Publică din cadrul Primăriei Baia Mare, Vasile Barbul. Acesta s-a opus prelungirii contractului de deszăpezire de la 1 martie cu încă o lună întreagă, fiind dispus să plătească doar intervențiile, în mod natural puține într-o lună de  primăvară. Adică o decizie economică, nicidecum una politică, așa cum a prezentat-o primarul în public, deși nici el n-o credea. Nici nu avea cum s-o creadă, din moment ce știa TOT adevărul.

Spaimă inutilă față de contestarea rezultatului licitației

Procedura de licitație pentru repararea drumurilor s-a desfășurat în toamna anului trecut, când au concurat societățile Diferit, Consultus și ARL. Diferit a contestat rezultatul licitației, dar Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins toate cele șase puncte invocate de pierzător. Decizia CNSC a fost atacată la Curtea de Apel Cluj care, în 1 martie, a respins plângerea printr-o sentință definitivă.  Semnarea acestui contract înseamnă un nou succes pentru juna firmă SC Nord-Vest Infrastructură și Servicii SRL Baia Mare, chiar dacă reprezentantul ei, Ionuț Baltă nu a fost prezent la semnare.

Urcarea pe scara asocierilor

Dar strategia asocierilor dă rezultate pentru firma unui tânăr întreprinzător. Nu doar la câștigarea unor licitații, ci și la nivelul firmelor cu care se asociază.  La început, asocierile au vizat firme din Baia Mare: Ardelean Company Nord Vest SRL  sau Construrom SA. Apoi ștacheta a crescut. Pentru Lotul 4 SDN Orșova, Nord-Vest Infrastructura și Servicii SRL a fost asociată chiar cu Diferit (firma contestatară de la licitația din Baia Mare), alături de Trameco S.A., S.C. Route Center Construct S.R.L și S.C. Ardelean Company Nord Vest S.R.L.

Pentru „Reabilitare drum judeţean DJ 191C: Nuşfalău – Crasna – Zalău – Creaca”, Nord-Vest Infrastructura și Servicii SRL a trecut la asocieri europene cu S.C. Kelet –UT K.F.T (Ungaria), ca terți susținători  fiind  R.C.M. Construzzioni S.R.L. (Italia) și SK 13 Patstroy JSC (Bulgaria).

Dar marea lovitură a însemnat asocierea cu chinezii de la Sinohydro Corporation Limited. Chiar dacă această asociere intercontinentală nu și-a adjudecat Centura Timișoarei, a reușit cu o porțiune din Centura Bucureștiului.

Dacă ar fi să parafrazăm titlul unei celebre piese a lui Bertolt Brecht  – ”Ascensiunea lui Arturo Ui nu poate fi oprită”- se poate spune că  ”Ascensiunea Nord-Vest Infrastructură și Servicii nu poate fi oprită”. Mă rog, asta poate depinde și de firma ”tată”, XS Sud Compani.

Ananei GAGNIUC

 

 

 

 


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



1 Comentariu în această postare

  1. Fiți linistiti-in buna tradiție familiala va da si asta de lucru procurorilor.

    Răspunde

Lasă un comentariu