Share
Ce modificări au intervenit în privința registrului de evidenţă a salariaţilor

Ce modificări au intervenit în privința registrului de evidenţă a salariaţilor

Începând cu data de 19 decembrie 2017, Hotărârea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenţă a salariaţilor a fost abrogată, prin adoptarea HG nr. 905/2017, act normativ care  reglementează modul de evidenţiere şi transmitere a registrului general de evidenţă a salariaţilor – arată, într-un comunicat, Inspectoratul Teritorial de Muncă Maramureș. Modificările esenţiale aduse de noul act normativ fac referire la termenele de transmitere a anumitor elemente ale contractului individual de muncă astfel:

– modificarea salariului de bază lunar brut, indemnizaţiile, sporurile, precum şi alte adaosuri se transmit în registru în termen de 20 de zile lucrătoare de la data producerii modificării. Prin excepţie de la această prevedere în cazul modificării salariului în intervalul 19 decembrie 2017 – 31 martie 2018, modificarea se transmite până la data de 31 martie 2018;

– în cazul suspendării, transmiterea datelor se face cel târziu în ziua anterioară producerii evenimentului, cu excepţia situaţiei absenţelor nemotivate când transmiterea în registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;

– în cazul transferului unei persoane aplicabil doar în unităţile bugetare, transmiterea în registru se face în termen de 5 zile lucrătoare de la data transferului, respectiv de la data preluării prin transfer.

Inspectoratul Teritorial de Muncă Maramureș atrage atenţia angajatorilor atât din mediul privat, cât și din cel public care angajează personal în baza unui contract individual de muncă despre faptul că actul normativ produce efecte de la data de 19 decembrie 2017.


Acum poți urmări știrile DirectMM și pe Google News.



Lasă un comentariu