Cum poți obține o reducere de 10% pentru plata impozitelor - 36 minute în urmă
Invitație la mișcare, cu Rica Clopoțica și Asociația „Energia Mișcării” - 1 oră în urmă
Carla Marchiș de la Clubul de Șah Tinerii Lei Baia Mare, medalie de argint la Campionatele Naționale Școlare „Elisabeta Polihroniade” - 1 oră în urmă
Acțiune de reciclare a brazilor de Crăciun, pentru locuitorii din Baia Mare - 14 ore în urmă
Lansarea cărții „Colenii și istorii personale în satile ardilene”, autor prof. Ioan Buciuman - 14 ore în urmă
Pârtia Olimpică Borșa va fi închisă joi și vineri din cauza condițiile meteo nefavorabile - 15 ore în urmă
Florica Pop din Asuaju de Sus a împlinit 100 de ani - 15 ore în urmă
152 de ani de la nașterea lui IULIU MANIU - în urmă
Vineri seară, de vizionat spectacolul „Căsătoria”, după N.V. Gogol - în urmă
Teodor Perșa din Băiuț (1943-2006) – o viață pe note muzicale - în urmă
Diferențe importante între produse vândute în România și versiunile lor comercializate în Occident
Un studiu realizat de ANPC arată că 22,78% din totalul produselor verificate prezintă diferenţe în România faţă de versiunea comercializată în Vestul Europei, a afirmat Paul Anghel, director general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), într-o conferinţă de specialitate – relatează Agerpres.
„Am verificat în funcţie de etichetele care ne-au fost prezentate în studiul european. Acolo au fost analizate 128 de produse. Din aceste 128 de produse au fost găsite în România produse identice de acelaşi producător, dar unele dintre ele veţi vedea cu cantităţi diferite, diferenţe privind compoziţia, cu absenţa unor ingrediente sau cu prezenţa altor ingrediente, diferenţe privind proporţiile anumitor ingrediente sau diferenţe privind parametrii rezultaţi din declaraţiile nutriţionale. Au fost găsite 79 de produse, s-au constatat diferenţe la un număr de 18, reprezentând 22,78% din totalul produselor verificate”, a spus Paul Anghel.
El a precizat că Autoritatea nu doreşte sau nu poate să spună în mod clar dacă există sau nu dublul standard.
Printre produsele la care s-au identificat diferenţe, Paul Anghel a menţionat printre altele Freeway, Fanta şi Milka.
Astfel, în România sucul Freeway conţine 3% suc de portocale, iar în Spania ajunge la 8% şi în Franţa la 10%, iar în Italia la 20%. În cazul sucului Fanta, în România conţinutul de suc de portocale este de 5%, iar în Spania de 8%, Franţa 10% şi în Italia de 12%.
La ciocolata Milka s-a descoperit o cantitate de alune de 17% în România, iar în Franţa este de 22%.