Locul ocupat de echipa de fotbal a României în clasamentul FIFA, la sfârșitul lui 2024 - 9 ore în urmă
99 de ani de la moartea marelui poet rus, Serghei Esenin - 10 ore în urmă
În a treia zi de Crăciun este sărbătorit Sfântul Ștefan - 11 ore în urmă
“Tanti Irina a Anuții Văsălichii Măriuții din Șișești” continuă tradiția brodatului de mână - 13 ore în urmă
Două eclipse de lună și două de soare, în anul 2025 - 17 ore în urmă
Salvamontiștii maramureșeni, Moși Crăciuni pentru 50 de copii din satele cele mai greu accesibile ale județului - 18 ore în urmă
Pietre de poveste din zona Băiuț (II) - 18 ore în urmă
Praznicul Nașterii Domnului la Catedrala Episcopală din Baia Mare - în urmă
În Moisei: Festivalul Național de Colinde și Obiceiuri de Iarnă „Ioan Horea” ajunge la cea de-a XIII-a ediție - în urmă
Maica Domnului, cinstită în a doua zi de Crăciun - 1 zi în urmă
S-a lansat iMedico, aplicația care informează bolnavii la care farmacie mai apropiată, își găsesc medicamentul
Aplicația iMedico a fost creată și lansată de Asociatia Bolnavilor de Cancer, în parteneriat cu Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer, Farmaciile Alphega și Farmaciile Beneva. Aplicația permite pacienților să afle în TIMP REAL dacă Medicamentul este disponibil în Farmaciile din apropierea sa. Ea trimite întrebarea referitoare la disponibilitatea unui produs către farmaciile aflate într-o rază de până la 10 km de locația pacientului. Farmaciile pot răspunde rapid cu ‘Da’ sau ‘Nu’, oferind răspunsuri precise privind disponibilitatea medicamentului căutat și realizarea unei conexiuni directe între utilizator și farmacie.
„Lansăm o platformă pentru pacienţii pe care îi reprezentăm, o platformă medicală numită iMedico, dar plecăm cu primii paşi în aprovizionarea cu medicamente a pacienţilor noştri, deoarece se ştie că în ultima vreme pacienţii au devenit maratonişti, alergând la toate farmaciile pentru a-şi procura medicamentele vitale. Ne-am săturat de acest aspect, chiar pacientul luptă mai mult cu sistemul decât cu boala şi atunci ne-am gândit să venim în ajutorul pacienţilor noştri cu această aplicaţie care ne va uşura cumva viaţa, calitatea vieţii prin depistarea cât mai rapidă a medicamentelor necesare”, a declarat preşedintele FABC, Cezar Irimia, în cadrul evenimentului de lansare.
Aplicaţia cuprinde şi alte funcţionalităţi conexe:
– Asistentul Virtual – Suport pentru sănătatea ta! Pacientul interacţionează cu un asistent virtual prietenos, pregătit să îi ofere informaţii utile despre diverse afecţiuni şi sfaturi generale despre sănătate;
– Buzunarul cu documente digitale – aplicaţia are o secţiune specială în care pacienţii pot păstra documentele în format digital – de exemplu imaginea unei reţete sau rezultatul ultimei investigaţii medicale, pentru a le avea la îndemână atunci când interacţionează cu un medic sau farmacist.
De asemenea, pacientul are acces la CallCenter de navigare şi sprijin, în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. La CallCenter, pacientul poate sesiza lipsa medicamentelor care sunt incluse în programele naţionale de sănătate.
„Utilizatorii pot beneficia de informaţii medicale generale (de la medic ABC), consiliere psihologică, consiliere nutriţională, toate gratuite. Această componentă este a partenerului Alianţa Pacienţilor Cronici din Romania – şi intră pe zona de promovare şi extindere Call Center Suport Pacienţi – 021 253 0591”, susţine sursa citată.
Totodată, aplicaţia eficientizează rolului farmaciei şi al farmacistului în viaţa comunităţii locale şi întăreşte relaţia farmacist – pacient.
Lăcrimioara ZOTA