KALMÁR ZOLTÁN: Toți pasionații de fotografie se întorc în locurile care i-au inspirat - 4 ore în urmă
Concursul ,,Flori cu șnur de mărțișor” și-a desemnat câștigătorii - 8 ore în urmă
O elevă de la Liceul Teoretic „Bogdan-Vodă” Vișeu de Sus, cel mai mare punctaj din Maramureș la faza județeană a Olimpiadei de Biologie - 9 ore în urmă
În comuna Fărcașa au demarat lucrările de modernizare a infrastructurii de iluminat public stradal - 9 ore în urmă
Horitoarea Floarea Ciuc din Breb a trecut la cele veșnice - 9 ore în urmă
Consultantul lui Călin Georgescu şi-a anunţat candidatura la alegerile prezidenţiale - 12 ore în urmă
Teofil Vlad, a cucerit cele mai înalte vârfuri de pe fiecare continent - 13 ore în urmă
Sportivi din cadrul Clubului Martial Arts Dojo Baia Mare, pe podium la Campionatul Național de Taekwon-do ITF - 13 ore în urmă
Eclipsa totală de Lună din 14 martie – un spectacol ceresc impresionant - 13 ore în urmă
La Muzeul Satului Baia Mare a debutat proiectul „Plantează o FLOARE, sădește un POM, fă-ți datoria de om”, alături de grupa mare C de la Grădinița cu Program Prelungit Târgu Lăpuș - 13 ore în urmă
Reclamații trăsnite la Protecția Consumatorului
Oficiul pentru Protecția Consumatorului (OPC) primește tot felul de reclamații, unele de-a dreptul trăsnite, dar și acestora trebuie să le dea răspuns în termenul legal. Iată câteva astfel de situații.
› Un consumator a reclamat că a cumpărat de la un magazin de animale de companie un șarpe veninos, dar avea să constate că acesta nu avea venin. Asta după ce reptila i-a mușcat soacra, iar ea nu a pățit nimic. Cum era vorba de veninul din șarpe, nu de unul deja colectat de la reptilă, caz în care legislația nu prevedea obligativitatea unui termen de garanție, cetățeanul a fost îndrumat spre instanță. Lucru pe care el l-a afăcut, solicitând fie să-i fie schimbată fie reptila, fie soacra.
› Un cetățean s-a simțit lezat în drepturile sale de consumator, deoarece la barul din colț nu mai era servit pe caiet. Dar reclamația nu s-a confirmat, căci cei de la bar se modernizaseră și dădeau pe calculator. Asta după ce caietul cu datornici fusese furat de câteva ori.
› Alt cetățean și-a acuzat primarul de reclamă mincinoasă, fiindcă nu a făcut ștrandul pe care l-a promis la televizor. Șefa de la OPC a dirijat reclamația către CNA, care a răspuns că de reclamă mincinoasă se poate vorbi numai la publicitatea comercială, în cazul politicii fiind vorba de campanie electorală.
› Un caz atipic pentru epoca în care lumea aleargă după produse bio și eco afost pus pe tapet de un consumator care a reclamat că produsul cumpărat are mai puține E-uri. În prospect scria că e vorba de 10 E-uri și, când a desfăcut ambalajul, nu a găsit niciunul. Reclamația s-a confirmat, dar s-a rezolvat amiabil, după ce vânzătorul a completat cele 10 E-uri, literele ce lipseau din jocul de scrabble achiziționat de nou.
› Cu lacrimi în ochi, o consumatoarea reclamat că a cumpărat ceapă de la aprozar, fără a fi avertizată că, la tăiere, ceapa o face să plângă. Patronul aprozarului a fost amendat pentru că a vândut produse fără instrucțiuni de utilizare.
Ananei GAGNIUC