George Simion reacționează la apelul lui Ponta și Georgescu - 2 ore în urmă
Anchetatori și criminaliști la Moisei, după focuri de armă suspecte - 2 ore în urmă
În urmă cu 72 de ani, Iuliu Maniu se stingea în închisoarea din Sighetu Marmației - 3 ore în urmă
Se împlinesc 69 de ani de la uciderea lui Gheorghe Pașca din Săliștea de Sus – cel mai longeviv luptător anticomunist din Maramureș - 3 ore în urmă
Guvernul taie la jumătate fondurile pentru „Noua Casă” - 3 ore în urmă
Prof. dr. Ion Copoeru a susținut la Centrul Universitar Nord Baia Mare conferința „Întâlniri în sălbăticie. Un cadru conceptual pentru a investiga interacțiunile om-animal” - 3 ore în urmă
După 23 de ani de activitate, luptătorul băimărean Ionuț Rogoz anunță că se retrage; Ultimul său meci va avea loc în 24 mai - 4 ore în urmă
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare celebrează 85 de ani dela nașterea lui Leschian Vasile - 5 ore în urmă
Sighetu Marmației începe renovarea energetică cu fonduri europene - 5 ore în urmă
Investiții în viitorul comunei Mireșu Mare - 5 ore în urmă
Sistem original de atenuare a efectelor derapării
Un sistem de atenuare a efectelor derapării a fost implementat în Groși, printr-o colaborare dintre Electrica și Drumurile Naționale. Colaborarea constă în faptul că pe drum deszăpezirea nu se face instantaneu, iar Electrica are amplasat în curbă un stâlp foarte solid, în care se opresc mașinile care derapează. „Stația” pilot e situată în curba de pe panta de coborâre înspre Târgu Lăpuș. Locul e strategic ales, căci la 10 m de stâlp se află o troiță la care șoferii ghinioniști se pot ruga să revină rapid în trafic. Nu e și cazul tirului polonez din imagine, care a utilizat aseară sistemul inovativ de atenuare a efectelor derapării, nu și troița auxiliară (probabil șoferul străin nu i-a cunoscut funcționalitatea). Ca atare, dimineață tirul era încă acolo (îi plecase doar capul), deși drumul era deja curățat „la negru”.
A. IUREA