George Simion reacționează la apelul lui Ponta și Georgescu - 10 ore în urmă
Anchetatori și criminaliști la Moisei, după focuri de armă suspecte - 10 ore în urmă
În urmă cu 72 de ani, Iuliu Maniu se stingea în închisoarea din Sighetu Marmației - 11 ore în urmă
Se împlinesc 69 de ani de la uciderea lui Gheorghe Pașca din Săliștea de Sus – cel mai longeviv luptător anticomunist din Maramureș - 11 ore în urmă
Guvernul taie la jumătate fondurile pentru „Noua Casă” - 11 ore în urmă
Prof. dr. Ion Copoeru a susținut la Centrul Universitar Nord Baia Mare conferința „Întâlniri în sălbăticie. Un cadru conceptual pentru a investiga interacțiunile om-animal” - 11 ore în urmă
După 23 de ani de activitate, luptătorul băimărean Ionuț Rogoz anunță că se retrage; Ultimul său meci va avea loc în 24 mai - 11 ore în urmă
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare celebrează 85 de ani dela nașterea lui Leschian Vasile - 12 ore în urmă
Sighetu Marmației începe renovarea energetică cu fonduri europene - 12 ore în urmă
Investiții în viitorul comunei Mireșu Mare - 12 ore în urmă
Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate va avea termen de valabilitate prelungit
Un proeict de lege vizează prelungirea valabilității adeverinței care înlocuiește cardul de sănătate (emisă în cazul pierderii, furtului sau deteriorării). Documentul înlocuiește cardul de sănătate, dar perioada lui de valabilitate în prezent este limitată la 60 de zile. Astfel, dacă apar întârzieri la emiterea duplicatului, adeverința care îl înlocuiește expiră, iar asiguratul nu mai poate beneficia de serviciile medciale.
Pentru ca astfel de situații să fie evitate, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) propune acum, printr-un proiect aflat în dezbatere publică, extinderea valabilității adeverinței până la data emiterii cardului duplicat.
După cum apare în Ordinul CNAS 98/2015, până la eliberarea cardului duplicat, dovada calității de asigurat se face cu adeverința de înlocuire a cardului național, care poate fi eliberată de către casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidență.
Pentru a nu apărea situații în care, din cauza unor întârzieri în emiterea noului card, asiguraților să le expire adeverința și să nu poată beneficia de servicii medicale, proiectul de ordin al CNAS stabilește că adeverinţa va fi valabilă până la data emiterii cardului duplicat.
Același proiect stabilește că, pentru punerea în aplicare a noilor reguli, casele de asigurări de sănătate publică vor trebui să afișeze pe paginile proprii de internet o adresă de poștă electronică pentru transmiterea cererilor și a documentelor pentru eliberarea cardului duplicat prin mijloace electronice de comunicare la distanță.
Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie semnat de președintele CNAS și publicat în Monitorul Oficial.