S a stins din viață filosoful maramureșean Aurel Ion Brumaru - 12 minute în urmă
Cursuri de planorism și parașutism la Aeroclubul Baia Mare - 2 ore în urmă
„Magia culorilor”: Cercul de pictură din Vișeu de Sus a organizat un eveniment deosebit pentru a marca cei 8 ani de la înființare - 2 ore în urmă
În timp ce se afla în timpul liber, un polițist al Penitenciarului Baia Mare a prins un hoț - 3 ore în urmă
„Joc în Sat” la Căminul Cultural Văleni - 14 ore în urmă
Mâncăruri aruncate la tomberoane după sărbători - 15 ore în urmă
Biserica prăznuiește pe 6 ianuarie, Botezul Domnului sau Boboteaza - 16 ore în urmă
Aghiasma de la Bobotează se poate consuma dimineața, pe stomacul gol, timp de opt zile - 19 ore în urmă
„Jocul Onceștenilor” ajunge la ediția 58; Muzica și voia bună va fi asigurată de artiști de renume - în urmă
Eveniment special organizat de CJCPCT Maramureș de „Ziua Culturii Naționale” - în urmă
Adeverința de înlocuire a cardului de sănătate va avea termen de valabilitate prelungit
Un proeict de lege vizează prelungirea valabilității adeverinței care înlocuiește cardul de sănătate (emisă în cazul pierderii, furtului sau deteriorării). Documentul înlocuiește cardul de sănătate, dar perioada lui de valabilitate în prezent este limitată la 60 de zile. Astfel, dacă apar întârzieri la emiterea duplicatului, adeverința care îl înlocuiește expiră, iar asiguratul nu mai poate beneficia de serviciile medciale.
Pentru ca astfel de situații să fie evitate, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) propune acum, printr-un proiect aflat în dezbatere publică, extinderea valabilității adeverinței până la data emiterii cardului duplicat.
După cum apare în Ordinul CNAS 98/2015, până la eliberarea cardului duplicat, dovada calității de asigurat se face cu adeverința de înlocuire a cardului național, care poate fi eliberată de către casa de asigurări de sănătate la care asiguratul este luat în evidență.
Pentru a nu apărea situații în care, din cauza unor întârzieri în emiterea noului card, asiguraților să le expire adeverința și să nu poată beneficia de servicii medicale, proiectul de ordin al CNAS stabilește că adeverinţa va fi valabilă până la data emiterii cardului duplicat.
Același proiect stabilește că, pentru punerea în aplicare a noilor reguli, casele de asigurări de sănătate publică vor trebui să afișeze pe paginile proprii de internet o adresă de poștă electronică pentru transmiterea cererilor și a documentelor pentru eliberarea cardului duplicat prin mijloace electronice de comunicare la distanță.
Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie semnat de președintele CNAS și publicat în Monitorul Oficial.