Canonul cel Mare la Catedrala Episcopală din Baia Mare - 9 minute în urmă
Vasile Igna: O viață dedicată literaturii și culturii române - 34 minute în urmă
Aproape 400 de copii s-au înscris la expoziția-concurs „Flori cu șnur de mărțișor” din Vișeu de Sus - 52 minute în urmă
Voce puternică și carismă: Andrea Muj, maramureșeanca născută în Franța, a strălucit pe scena X Factor - 1 oră în urmă
Haos la Spitalul Județean Baia Mare - 1 oră în urmă
Elevii Colegiului de Arte Baia Mare vor participa la un workshop susținut de un profesor de la Universitatea din Salamanca, Spania - 2 ore în urmă
Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 14 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 16 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 16 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 17 ore în urmă
Pe 8 octombrie se marchează mondial conștientizarea Dislexiei
Dislexia este o dificultate de învățare care afectează circa 10% din populația lumii, dintre aceștia făcând parte numeroși artiști, inventatori, oameni de știință, exploratori, antreprenori de succes, oameni de stat care au schimbat soarta lumii, campioni sportivi etc. În efortul său de a sparge aceste bariere la nivel global, începând cu anul 2021, ONU a declarat ziua de 8 octombrie ca fiind Ziua Internațională a Dislexiei. Cuvintele sunt motorul care duce lumea înainte. Dar tot cuvintele pot pune frâne și pot ridica bariere, cu diferite nume: prejudecăți, etichete, și diferite fețe: umilirea, izolarea, excluderea.
Dislexia a fost definită ca “o tulburare la copii, care, în ciuda experienței în sala de clasă convențională, nu reușesc să atingă competențele lingvistice de citire, scriere, ortografie proporționale cu abilităţile lor intelectuale.” US National Institutes of Health definește dislexia ca o dizabilitate de învățare care poate afecta capacitatea unei persoane de a citi, a scrie, și, uneori, vorbi. Nu există doi copii dislexici cu simptome identice, deoarece tulburările capacităţilor parţiale apar în combinaţii variate şi grade de dezvoltare diferite. Aceste tulburări pot apărea şi sunt vizibile la nivelul dezvoltării slabe a motricităţii, echilibrului şi orientării în spaţiu, la nivelul schemei corporale, la nivelul percepţiei vizuale, auditive şi tactile, la nivelul memoriei precum şi din pricina deficienţei în prelucrarea secvenţială a informaţiei.
Asociaţia Română pentru Copii Dislexici (ARCD) a început de câţiva ani o campanie de informare cu privire la dislexie, pentru a susţine accesul egal la educaţie pentru persoanele cu această tulburare de învăţare.
Lăcrimioara ZOTA