Picturi semnate de Adrian Ghenie vor fi expuse, în premieră, la Muzeul Național Brukenthal - 1 oră în urmă
„Viața secretă a tablourilor (Cetatea de la Huszt)” – premieră la Teatrul Municipal Baia Mare - 13 ore în urmă
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare, a sărbătorit Ziua Internațională a Puzzle-ului - 14 ore în urmă
Nicoară Timiș – un secol de la naștere, un veac de tradiție păstrată - 14 ore în urmă
Locotenent-colonel SRI a delapidat aproape un milion de lei - 15 ore în urmă
Apel umanitar: Doi vârstnici din Baia Mare au nevoie de ajutor după ce focul le-a distrus locuința - 15 ore în urmă
Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” din Baia Mare continuă recrutările - 16 ore în urmă
La Spitalul Județean Baia Mare se suspendă programul de vizită pentru o perioadă - 16 ore în urmă
Alegeri locale parțiale la Ulmeni pe 4 mai 2025, după demisia fostului primar - 16 ore în urmă
Un început de an plin de ambiție pentru primarul Ion Sorin Timiș - 17 ore în urmă
Pe 8 octombrie se marchează mondial conștientizarea Dislexiei
Dislexia este o dificultate de învățare care afectează circa 10% din populația lumii, dintre aceștia făcând parte numeroși artiști, inventatori, oameni de știință, exploratori, antreprenori de succes, oameni de stat care au schimbat soarta lumii, campioni sportivi etc. În efortul său de a sparge aceste bariere la nivel global, începând cu anul 2021, ONU a declarat ziua de 8 octombrie ca fiind Ziua Internațională a Dislexiei. Cuvintele sunt motorul care duce lumea înainte. Dar tot cuvintele pot pune frâne și pot ridica bariere, cu diferite nume: prejudecăți, etichete, și diferite fețe: umilirea, izolarea, excluderea.
Dislexia a fost definită ca “o tulburare la copii, care, în ciuda experienței în sala de clasă convențională, nu reușesc să atingă competențele lingvistice de citire, scriere, ortografie proporționale cu abilităţile lor intelectuale.” US National Institutes of Health definește dislexia ca o dizabilitate de învățare care poate afecta capacitatea unei persoane de a citi, a scrie, și, uneori, vorbi. Nu există doi copii dislexici cu simptome identice, deoarece tulburările capacităţilor parţiale apar în combinaţii variate şi grade de dezvoltare diferite. Aceste tulburări pot apărea şi sunt vizibile la nivelul dezvoltării slabe a motricităţii, echilibrului şi orientării în spaţiu, la nivelul schemei corporale, la nivelul percepţiei vizuale, auditive şi tactile, la nivelul memoriei precum şi din pricina deficienţei în prelucrarea secvenţială a informaţiei.
Asociaţia Română pentru Copii Dislexici (ARCD) a început de câţiva ani o campanie de informare cu privire la dislexie, pentru a susţine accesul egal la educaţie pentru persoanele cu această tulburare de învăţare.
Lăcrimioara ZOTA