Donație prețioasă pentru Casa Muzeu din Rogoz - 4 ore în urmă
19 polițiști maramureșeni au ieșit la pensie la final de 2024 - 6 ore în urmă
PS Iustin: „Mulțumim cu evlavie smerită în genunchi Bunului Dumnezeu pentru binecuvântările pe care le-am primit în anul ce a trecut” - 6 ore în urmă
Editorialul de miercuri: Biserica din Bogdan Vodă - 7 ore în urmă
Valea Sibila de la Strâmbu-Băiuț – Valea Zeiței - 7 ore în urmă
După 18 ani de la integrarea în Uniunea Europeană, România a intrat în Schengen - 7 ore în urmă
Pr. Adrian Dobreanu: 1 ianuarie, întreită sărbătoare la început de an - 11 ore în urmă
Mocănița, bucuria turiștilor pe perioada Sărbătorilor de iarnă - 18 ore în urmă
În prima zi din an este sărbătorit Sfântul Vasile cel Mare - 19 ore în urmă
Mesaje pornite din suflet, de la Oameni care fac cinste Maramureșului - în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.