S-au pus în vânzare biletele pentru Final Four-ul Cupei României, în care joacă și Minaur - 2 minute în urmă
Un nou Aquapark prinde contur într-o comună din județul Satu Mare; Contractul de finanțare a fost semnat - 6 minute în urmă
Trei elevi de la „Șincai” vor reprezenta Maramureșul la faza națională a olimpiadei școlare de dezbateri - 21 minute în urmă
Rezultate remarcabile obținute de elevii de la Colegiul de Arte Baia Mare la Festivalul „J. S. Bach”, ediția a XXXIX-a - 31 minute în urmă
Bogdan Teodorescu a murit. Analistul politic avea 61 de ani - 42 minute în urmă
PS Timotei Sătmăreanul a binecuvântat cabinetul de Practică Liturgică din cadrul Domeniului de Teologie Ortodoxă „Justinian Arhiepiscopul” a CUNBM - 49 minute în urmă
„Meșteșuguri din bătrâni – atelier de încondeiat ouă” la Muzeul Satului din Baia Mare - 56 minute în urmă
Maramureșenii luptă cu înghețul de primăvară - 1 oră în urmă
Spitalul Municipal Sighetu Marmației își întărește echipa medicală cu noi specialiști - 2 ore în urmă
Coltău devine epicentrul energiei verzi din județ - 3 ore în urmă
Recuperare psihologică la Esperando
În cadrul Centrului de Recuperare Esperando, serviciul de intervenție este bazat pe o colaborare foarte strânsă între specialiști și familie. Aceștia trebuie să coopereze pe întreg parcursul terapiei, de la evaluare și până la integrarea persoanei în comunitate. Terapia de recuperare nu se referă exclusiv la programul aplicat de specialiști în cadrul centrului; ea se extinde și în viața de zi cu zi a copilului, devenind un mod de viață. Intervenția de recuperare presupune mai multe etape.
- Evaluare: a abilităților cognitive – se referă la capacitatea copilului/persoanei de procesare a informației, în principal la atenție, memorie, categorizare, planificare și rezolvarea de probleme; a abilităților de comunicare – limbajul (exprimare și comprehensiune); a abilităților motrice – vizează fluența și controlul mișcărilor mușchilor corpului (motricitatea grosieră și motricitatea fină); a abilităților sociale – abilitățile copilului/persoanei de a-și modela comportamentul, pentru a realiza interacțiuni sociale funcționale cu ceilalți; a abilităților/competențelor de autonomie personală – capacitatea de a rezolva independent probleme;
- Stabilirea unui plan de lucru/intervenție.
- Evaluarea periodică și adaptarea planului de intervenție potrivit nevoilor persoanei/copilului.
- Consilierea părinților/aparținătorilor privind planul de lucru, metodele de lucru, progresul copilului sau orice schimbare apare pe parcursul procesului terapeutic. Părintele poate participa ori de câte ori dorește la terapie, beneficiind și de îndrumare privind modul în care să lucreze acasă cu copilul.
”Un lucru foarte important este că, pe întregul proces terapeutic, nu ne concentrăm pe dizabilitatea persoanei, ci pe potențialul acesteia” – spun cei de la Esperando.