Artistul Ionuț Uivaroși din Urmeniș, invitat în cadrul unui concert de pricesne în Austria - 5 ore în urmă
Joc de Lăsatul Secului în Rogoz: „Păstrăm cu drag acest obicei din bătrâni, care adună laolaltă fete și feciori, tineri și bătrâni, iubitori de tradiție” - 7 ore în urmă
Vizită oficială a Ambasadorului Japoniei în România la Sighetu Marmației - 7 ore în urmă
Biserica ortodoxă din Săbișa are un nou paroh - 8 ore în urmă
Lupta pentru protejarea agriculturii: fermierii cer măsuri urgente - 8 ore în urmă
Elevi de la Colegiul „Dragoș Vodă” din Sighetu Marmației, calificați la Concursul Național de Chimie „Lazăr Edeleanu” - 9 ore în urmă
Miculaiciuc Andrei, în vizorul ANI pentru fals în declarații - 9 ore în urmă
Perechea David Soponar și Izabella Bartha de la DanceLight Studio Baia Mare, în Lotul Național al României - 9 ore în urmă
Adunare și sărbătoare în comunitatea armeană din Baia Mare - 9 ore în urmă
Ziua Mondială a Scriitorilor, marcată la Filiala „Nicolae Iorga” a Bibliotecii Județene „Petre Dulfu” - 11 ore în urmă
Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» este partener al Universității John Hopkins din New York
Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» este partener al Universității John Hopkins din New York în cadrul programului masteral de Studii Muzeale al universității americane.
Conceptul de bază al programului este explorarea și definirea comunităților și determinarea rolului instituției muzeale în cadrul comunității din care face parte. Cele patru muzee alese sunt: Muzeul Judeţean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare», Memorial Museum of E. Veidenbaums “Kalāči”, Liepa Parish, Letonia, QUAD – Derby City Museums, Marea Britanie, Herrnhut Ethnographic Museum, Leipzig, Germania.
În perioada ianuarie-mai 2021 aceștia vor analiza specificul fiecărei instituții, vor studia diverse tehnici și abordări ale implicării muzeului în activitățile categoriilor sale de public și vor dezvolta un plan de acțiune pentru comunitățile identificate.
În etapa actuală muzeul băimărean a stabilit că se va concentra, în plan local, asupra organizațiilor non-profit, a celor de tineret, a comunității academice și a unei categorii de populație defavorizată.
Reprezentanții muzeului de artă vor lua contact direct cu modelul muzeologiei americane, construit pe încrederea în mecanismele de auto-reglare a pieței și pe favorizarea inițiativei antreprenoriale.