Alocațiile de stat pentru copii vor crește de la 1 ianuarie 2025 - 6 ore în urmă
Mulți turiști au ales să petreacă Crăciunul la pensiunile din Maramureș - 7 ore în urmă
Programul ierarhilor maramureșeni, duminică, 29 decembrie - 11 ore în urmă
Se fac înscrieri la Raliul Zăpezii, aflat la cea de-a XV a ediție - 12 ore în urmă
Patinoarul, distracția copiilor aflați în vacanță - 12 ore în urmă
Florian Mătăsaru, dirijorul Fanfarei Municipale, împlinește astăzi o frumoasă vârstă - 16 ore în urmă
Călătoria lui Anton Joseph la Nürnberg pe vremea COVIDULUI-19 – proză scurtă de Marian Ilea - 16 ore în urmă
Ce putem face cu mâncarea care ne-a rămas după Masa de Crăciun - 17 ore în urmă
Elevii Ansamblului „Flori de Maramureș”, participanți ai Festivalului de datini și obiceiuri de iarnă „Marmația” - 18 ore în urmă
Tinerii parohiei Dumbrăvița duc tradiția mai departe; Au colindat întreg satul, aducând bucurie și lumină prin scenetele tradiționale „Irod” și „Irodaş” - 1 zi în urmă
Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» este partener al Universității John Hopkins din New York
Muzeul Județean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare» este partener al Universității John Hopkins din New York în cadrul programului masteral de Studii Muzeale al universității americane.
Conceptul de bază al programului este explorarea și definirea comunităților și determinarea rolului instituției muzeale în cadrul comunității din care face parte. Cele patru muzee alese sunt: Muzeul Judeţean de Artă «Centrul Artistic Baia Mare», Memorial Museum of E. Veidenbaums “Kalāči”, Liepa Parish, Letonia, QUAD – Derby City Museums, Marea Britanie, Herrnhut Ethnographic Museum, Leipzig, Germania.
În perioada ianuarie-mai 2021 aceștia vor analiza specificul fiecărei instituții, vor studia diverse tehnici și abordări ale implicării muzeului în activitățile categoriilor sale de public și vor dezvolta un plan de acțiune pentru comunitățile identificate.
În etapa actuală muzeul băimărean a stabilit că se va concentra, în plan local, asupra organizațiilor non-profit, a celor de tineret, a comunității academice și a unei categorii de populație defavorizată.
Reprezentanții muzeului de artă vor lua contact direct cu modelul muzeologiei americane, construit pe încrederea în mecanismele de auto-reglare a pieței și pe favorizarea inițiativei antreprenoriale.