Tânăra din Baia Mare, Alexandra Tincu a participat la două olimpiade luna aceasta - 3 ore în urmă
Marginalii la volumul Marian Ilea: «Vremuri îmbârligate». Antologie de proză - 5 ore în urmă
Creștere îngrijorătoare a cazurilor de rujeolă în Maramureș – cei mai vulnerabili sunt bebelușii și copiii mici - 6 ore în urmă
Lansarea cărții „Umbre pe oglinda lumii” și vernisajul expoziției „Dialog Floral” ale autoarei Florica Bud vor avea loc în curând - 7 ore în urmă
Informații privind activitatea de pescuit recreativ/sportiv în zona de frontieră - 9 ore în urmă
Astăzi se împlinesc 68 de ani de la trecerea în neființă a sculptorului român Constantin Brâncuși - 10 ore în urmă
Annalisa Contu, coordonator EU Project al Asociației ASSOC, va participa la conferința Planet Youth din Reykjavik - 11 ore în urmă
Capitalele europene, scena unor proteste istorice - 11 ore în urmă
Dublu eveniment în Baia Mare: conferința „Suflet de munte – Viața unui om care a îndrăznit să viseze” și lansarea cărții „Cartea înălțimilor” - 12 ore în urmă
Nu ai asigurare? Poți beneficia totuși de tratament gratuit - 13 ore în urmă
Tânăra din Baia Mare, Alexandra Tincu a participat la două olimpiade luna aceasta
Alexandra Tincu, elevă în ultimul an de liceu la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Baia Mare a participat în această lună la două olimpiade care vizează limba română. Este vorba despre Olimpiada „Limba ca abilitate de viață” (OLAV) care a avut loc pe data de 9 martie și Olimpiada de Limba și Literatura Română (OLLR), pe 14 martie.
La OLAV, Alexandra a obținut punctajul impresionant de 50,7 din 60, ocupând poziția 8 din 37, iar la OLLR ocupă a patra poziție din cele 7, cu un punctaj de 63 din 100. Eleva a mai participat și în anii trecuți la aceste olimpiade, în clasa a IX-a obținând 80 de puncte la OLLR.
„Finalitatea principală, în mod contrar așteptărilor, nu e una de ordin academic. În principal, aleg să particip la toate concursurile și olimpiadele pentru a acumula experiență și pentru a mă acomoda cu munca sub presiune. Personal, prezența mea în cadrul lor m-a dezvoltat și m-a ajutat foarte mult de-a lungul timpului, cu precădere în viața personală. Parțial, însă, particip și pentru că doresc să văd unde mă poziționez și să-mi etalez abilitățile indiferent de rezultatele obținute. Am învățat, de-a lungul timpului, să nu folosesc aceste concursuri drept forme de validare externă, ci să le tratez ca pe niște experiențe din care pot tot timpul să învăț ceva.
În cazul meu, toate aceste competiții academice m-au impactat mai profund în plan personal, decât academic. N-aș putea să afirm cu certitudine ce m-au învățat în plan școlar, însă pot să punctez cu precizie abilitățile dobândite în plan personal. De când particip la toate concursurile, am învățat cum să fac față mai bine presiunii și stresului extern, cum să-mi organizez gândurile, cum să-mi creez scheme orientative după care să-mi scriu răspunsurile sau să-mi formez discursul. De asemenea, am reușit să dobândesc o anduranță împotriva oboselii, o abilitate pe care o găsesc foarte benefică având în vedere diferența de structură dintre învățământul preuniversitar și cel superior. Totodată, am învățat cum să am mai multă încredere în mine și instinctele mele, dezvoltând și un spirit analitic și abilitățile de comparare.”, a declarat Alexandra.
Deși mulți elevi evită să participe la acest gen de activități, Alexandra este dovada vie a faptului că ele au un impact pozitiv semnificativ asupra modului în care elevii își gestionează timpul și emoțiile, aceștia învățând să depășească momentele de stres și nesiguranță.
Larisa Viragh