Informații privind activitatea de pescuit recreativ/sportiv în zona de frontieră - 57 minute în urmă
Astăzi se împlinesc 68 de ani de la trecerea în neființă a sculptorului român Constantin Brâncuși - 2 ore în urmă
Annalisa Contu, coordonator EU Project al Asociației ASSOC, va participa la conferința Planet Youth din Reykjavik - 3 ore în urmă
Capitalele europene, scena unor proteste istorice - 3 ore în urmă
Dublu eveniment în Baia Mare: conferința „Suflet de munte – Viața unui om care a îndrăznit să viseze” și lansarea cărții „Cartea înălțimilor” - 4 ore în urmă
Nu ai asigurare? Poți beneficia totuși de tratament gratuit - 5 ore în urmă
Modificări în impozitarea pensiilor speciale: Ce trebuie să știi? - 5 ore în urmă
Drapelul României în mijlocul protestelor din Belgrad: „Ne-am inspirat de la voi!” - 5 ore în urmă
Liceul Tehnologic Forestier din Sighetu Marmației, campion municipal la fotbal U16 - 5 ore în urmă
Piesa de teatru „Amintiri din copilărie” va avea loc luna aceasta - 5 ore în urmă
Telefonul mobil – dorință sau necesitate pentru elevi?
Noile reguli privind utilizarea telefoanelor mobile de către elevi la școală au stârnit adevărate controverse în rândul acestora, ei devenind deja dependenți aproape în totalitate de aceste dispozitive.
Potrivit prevederilor stipulate în Statutul Elevului și în regulamentul școlar, elevii au permisiunea de a utiliza telefoanele mobile doar în scop educativ, cu acordul profesorilor sau în caz de urgență. În cazul nerespectării acestor reguli, profesorii au dreptul de a confisca telefoanele mobile pe toată durata orelor de curs din acea zi și returnate părinților. Conform noilor reglementări adoptate de Ministerul Educației, unitățile de învățământ pot interzice total accesul elevilor cu telefoanele mobile în incinta acestora.
Majoritatea elevilor folosesc telefoanele mobile în timpul orelor de curs deoarece, spun ei, atmosfera de la clasă este una foarte monotonă, fapt care cauzează un dezinteres total din partea acestora față de ceea ce se predă. De cele mai multe ori, elevii îi acuză pe profesori că „nu își dau interesul” și „nu știu să predea”. Pe de altă parte, unii profesori susțin că încearcă să capteze atenția elevilor prin diverse metode, dar copiii au devenit deja mult prea dependenți de ecranele telefoanelor, căutând mereu o scuză pentru a le folosi.
Totuși, în cazul interzicerii totale a telefoanelor la școală, cei mai afectați vor fi elevii navetiști și cei cu probleme de sănătate, întrucât nu vor putea lua legătura cu părinții pentru a le comunica în timp util eventualele probleme sau nereguli privind starea acestora.
O profesoară care predă la un liceu din Baia Mare afirmă faptul ca această interdicție nu ar trebui luată ca atare, ci mai ar trebui tratată ca o conștientizare a efectelor negative pe care le poate cauza dependența necontrolată a elevilor de telefoanele mobile. Aceasta e de părere că, deși pentru elevi unele discipline sunt plictisitoare, utilizarea telefonului în scop recreativ nu este o soluție, deoarece creierul uman are nevoie de o pauză de la volumul mare de informații pentru a asimila mai ușor lecțiile predate la școală. Această conștientizare ar putea fi posibilă dacă în școlile din România s-ar introduce ca materie obligatorie educația media, astfel încât elevii să fie corect informați cu privire la gestionarea timpului petrecut în fața ecranelor.
Deși a trecut puțin timp de la începerea anului școlar, elevii ciclului gimnazial de la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Baia Mare s-au adaptat destul de ușor noii reguli care interzice utilizarea telefonului mobil atât în timpul orelor, cât și în pauze. Cu toate acestea, în timpul orelor de limba engleză susținute de doamna profesoară Monika Bandi, elevii au permisiunea de a utiliza telefoanele mobile în cadrul activităților interactive de la clasă, într-un mediu controlat, fiind anunțați în prealabil de către aceasta când să își aducă telefoanele la școală. Fiind pasionată de tehnologie și de tot ce este nou, doamna profesoară e de părere că telefonul mobil ar trebui să fie inclus în activitățile școlare, într-o manieră echilibrată, deoarece elevii ar aprecia mai mult dacă metodele de învățare ar fi alternative.
Larisa Viragh