Picturi semnate de Adrian Ghenie vor fi expuse, în premieră, la Muzeul Național Brukenthal - 1 oră în urmă
„Viața secretă a tablourilor (Cetatea de la Huszt)” – premieră la Teatrul Municipal Baia Mare - 13 ore în urmă
Biblioteca Județeană „Petre Dulfu” Baia Mare, a sărbătorit Ziua Internațională a Puzzle-ului - 14 ore în urmă
Nicoară Timiș – un secol de la naștere, un veac de tradiție păstrată - 15 ore în urmă
Locotenent-colonel SRI a delapidat aproape un milion de lei - 15 ore în urmă
Apel umanitar: Doi vârstnici din Baia Mare au nevoie de ajutor după ce focul le-a distrus locuința - 15 ore în urmă
Spitalul Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” din Baia Mare continuă recrutările - 16 ore în urmă
La Spitalul Județean Baia Mare se suspendă programul de vizită pentru o perioadă - 16 ore în urmă
Alegeri locale parțiale la Ulmeni pe 4 mai 2025, după demisia fostului primar - 16 ore în urmă
Un început de an plin de ambiție pentru primarul Ion Sorin Timiș - 17 ore în urmă
Telefonul mobil – dorință sau necesitate pentru elevi?
Noile reguli privind utilizarea telefoanelor mobile de către elevi la școală au stârnit adevărate controverse în rândul acestora, ei devenind deja dependenți aproape în totalitate de aceste dispozitive.
Potrivit prevederilor stipulate în Statutul Elevului și în regulamentul școlar, elevii au permisiunea de a utiliza telefoanele mobile doar în scop educativ, cu acordul profesorilor sau în caz de urgență. În cazul nerespectării acestor reguli, profesorii au dreptul de a confisca telefoanele mobile pe toată durata orelor de curs din acea zi și returnate părinților. Conform noilor reglementări adoptate de Ministerul Educației, unitățile de învățământ pot interzice total accesul elevilor cu telefoanele mobile în incinta acestora.
Majoritatea elevilor folosesc telefoanele mobile în timpul orelor de curs deoarece, spun ei, atmosfera de la clasă este una foarte monotonă, fapt care cauzează un dezinteres total din partea acestora față de ceea ce se predă. De cele mai multe ori, elevii îi acuză pe profesori că „nu își dau interesul” și „nu știu să predea”. Pe de altă parte, unii profesori susțin că încearcă să capteze atenția elevilor prin diverse metode, dar copiii au devenit deja mult prea dependenți de ecranele telefoanelor, căutând mereu o scuză pentru a le folosi.
Totuși, în cazul interzicerii totale a telefoanelor la școală, cei mai afectați vor fi elevii navetiști și cei cu probleme de sănătate, întrucât nu vor putea lua legătura cu părinții pentru a le comunica în timp util eventualele probleme sau nereguli privind starea acestora.
O profesoară care predă la un liceu din Baia Mare afirmă faptul ca această interdicție nu ar trebui luată ca atare, ci mai ar trebui tratată ca o conștientizare a efectelor negative pe care le poate cauza dependența necontrolată a elevilor de telefoanele mobile. Aceasta e de părere că, deși pentru elevi unele discipline sunt plictisitoare, utilizarea telefonului în scop recreativ nu este o soluție, deoarece creierul uman are nevoie de o pauză de la volumul mare de informații pentru a asimila mai ușor lecțiile predate la școală. Această conștientizare ar putea fi posibilă dacă în școlile din România s-ar introduce ca materie obligatorie educația media, astfel încât elevii să fie corect informați cu privire la gestionarea timpului petrecut în fața ecranelor.
Deși a trecut puțin timp de la începerea anului școlar, elevii ciclului gimnazial de la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” din Baia Mare s-au adaptat destul de ușor noii reguli care interzice utilizarea telefonului mobil atât în timpul orelor, cât și în pauze. Cu toate acestea, în timpul orelor de limba engleză susținute de doamna profesoară Monika Bandi, elevii au permisiunea de a utiliza telefoanele mobile în cadrul activităților interactive de la clasă, într-un mediu controlat, fiind anunțați în prealabil de către aceasta când să își aducă telefoanele la școală. Fiind pasionată de tehnologie și de tot ce este nou, doamna profesoară e de părere că telefonul mobil ar trebui să fie inclus în activitățile școlare, într-o manieră echilibrată, deoarece elevii ar aprecia mai mult dacă metodele de învățare ar fi alternative.
Larisa Viragh