Locul ocupat de echipa de fotbal a României în clasamentul FIFA, la sfârșitul lui 2024 - 9 ore în urmă
99 de ani de la moartea marelui poet rus, Serghei Esenin - 10 ore în urmă
În a treia zi de Crăciun este sărbătorit Sfântul Ștefan - 11 ore în urmă
“Tanti Irina a Anuții Văsălichii Măriuții din Șișești” continuă tradiția brodatului de mână - 13 ore în urmă
Două eclipse de lună și două de soare, în anul 2025 - 17 ore în urmă
Salvamontiștii maramureșeni, Moși Crăciuni pentru 50 de copii din satele cele mai greu accesibile ale județului - 17 ore în urmă
Pietre de poveste din zona Băiuț (II) - 17 ore în urmă
Praznicul Nașterii Domnului la Catedrala Episcopală din Baia Mare - în urmă
În Moisei: Festivalul Național de Colinde și Obiceiuri de Iarnă „Ioan Horea” ajunge la cea de-a XIII-a ediție - în urmă
Maica Domnului, cinstită în a doua zi de Crăciun - 1 zi în urmă
Made In Maramureș: Primul autobuz electric românesc va fi fabricat în Baia Mare. „Este un demers pur românesc şi absolut necesar” (FOTO)
Primul autobuz electric românesc va fi fabricat în Maramureș, producător fiind ATP Exodus Group din Baia Mare. Prototipul este în curs de omologare la nivel european, au anunțat reprezentanții grupului.
În fapt, ATP Trucks Automobile, producător de autovehicule de transport rutier şi persoane, parte a ATP Group, controlat de antreprenorul Mircea Cirţ din Baia Mare, lucrează la realizarea unui prototip de autobuz electric, denumit UpCity, care va fi prezentat în formă finală la începutul lunii mai, conform publicației Ziarul Financiar.
Prototipul este în proces de omologare la nivel european. Primele informaţii disponibile despre noul autobuz electric sunt cele legate de capacităţile sale de transport: 38 locuri, podea joasă, 3 uşi şi o autonomie de 200 km, ce poate fi extinsă până la 360 km. Anunţul despre realizarea noului prototip al autobuzul electric Upcity vine la scurt timp după lansarea de către ATP Trucks pe piaţa din România, în august 2019, a camionul Truston, produs la Baia Mare şi omologat în două variante (basculantă şi betonieră). De la lansarea pe piaţă şi până în prezent au fost comercializate 48 de camioane.
’’Contextul actual generat de infrastructura problematică în oraşe, parcurile de autobuze îmbătrânite, poluante şi costisitoare, cu impact direct în bugetele locale, criza de sănătate care ne-a arătat că transportul în comun trebuie să fie unul sigur, economic şi igienic, împreună cu nevoia de a seta cât mai repede cum arată construită şi dezvoltată o nouă reţea de drumuri urbane adaptată oraşelor Smart din secolul XXI, a condus spre decizia acestui nou proiect îndrăzneţ pentru ATP Group. Este un demers pur românesc şi absolut necesar’’, a declarat Mircea Cirţ, preşedintele ATP Group, într-un comunicat de presă.
Mai exact, potrivit acestuia, componentele autobuzului dezvoltat la Baia Mare sunt achiziţionate de la furnizori consacraţi, iar provocarea majoră în acest proiect a fost alegerea bateriei. În cele din urmă, s-a mers natural către producătorul chinez CATL, gigantul bateriilor EV, o companie de tehnologie fondată în 2011, specializată în fabricarea de baterii litiu-ion pentru vehicule electrice şi sisteme de stocare a energiei, precum şi sisteme de gestionare a bateriilor. Structura autobuzului electric este gândită pentru a-i putea extinde autonomia până la 360 km. Va avea 83 de locuri, însă producătorul transmite că produsul de serie va putea fi configurat opţional până la 90 locuri, astfel încât să asigure o calibrare corectă a rutelor şi să aibă încărcare 100%. Distribuţia ATP Bus în piaţă se va realiza prin dealerul ATP Motors, parte a grupului ATP, a explicat Ziarul Financiar.
Parte din ATP Group, care reuneşte firmele ATP Automotive (producţie şi distribuţie piese auto), ATP Motors (dealership auto) şi ATP Transit (transport rutier intern şi internaţional), ATP Trucks Automobile are ca activitate de bază fabricarea de autovehiculelor de transport rutier şi persoane.
ATP Trucks Automobile a lansat în vara anului 2019 camionul Truston, asamblat 100% în România, la Baia Mare, Truston este primul produs din portofoliul ATP Trucks Automobile, disponibil în versiunile basculantă şi betonieră. ATP Group este controlat de omul de afaceri băimărean Mircea Cirţ, a mai notat sursa citată.
DirectMM.ro
5 Comentarii în această postare
Nicolae
Felicitări, mă bucur să văd Baia Mare pe harta orașelor productoare de automobile, merita să aveți și funcția de primar!
Claudiy
De cel omologat la Arad a-ti uitat?
Andrei
Două la primărie, douăa prefectură, coane Fănică.
A mai notat sursa citată.
Pop
100% fabricat in Chia si asamblat la Baia Mare 😂
Dar e bine si asa.
Aurel
Astfel de companii trebuie sustinute si impulsate domnilor parlamentari. Felicitari si tot binele din lume